Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Livrabilitate si statistici in campaniile de email marketing

Livrabilitate si statistici in campaniile de email marketing
Leonard Latescu
29 June 2010

Livrabilitate reprezinta capacitatea de a livra cat mai multe mesaje care sa ajunga in inbox-ul celor vizati de campanie. Practic daca trimitem 1000 de mesaje iar din ele ajung la destinatie 800 atunci rata de livrabilitate este de 80%.

Scopul primordial al unei campaniei de email marketing sau chiar al unui banal email este sa ajunga la destinatie. Principala problema este spammingul, iar din cauza lui unii useri sterg din Inbox chiar si acele mailuri pe care le-au solicitat. Pentru a rezolva aceasta problema, trebuie sa intelegi mai intai, cum functioneaza acest intreg sistem si sa monitorizezi acest fenomen, denumit livrabilitate, pentru a gasi un mod de eficientizare a procesului.

Ce spun statisticile

O mare problema, la ora actuala, pentru marketeri este aceea ca aproape 20%-25% din mailurile solicitate de clienti / useri, si aici ma refer la useri inregistrati care si-au dat permisiunea la un moment dat sa primeasca de la tine emailuri ce au caracter informativ sau de alta natura, sunt blocate de filtre de spam.

De aceasta bariera se lovesc atat userii obisnuiti cat si marile companii, care trimit clientilor lor, newsletter-e sau emailuri tranzactionale (ex. AOL, HBO sau Johnson&Johnson).

Cuantificarea emailurilor ajunse la destinatie

Masurarea livrabilitatii este relativa, avand multe coordonate in ecuatie. Sunt multe tipuri de rapoarte care iti pot furniza date despre campania ta de emailuri insa niciodata cu precizia unui ceas elvetian. Cateva rapoarte care sunt cele mai folosite cuprind
mesaje respinse (Email bounce) (numarul emailurilor tale care au intampinat probleme de livrabilitate, fie ele de ordin softwarte sau hardware), mesaje deschise sau click-trought-ul (cate persoane au dat click pe linkurile din emailulul trimis).

Exista numeroase module in cadrul unei platforme de email marketing care iti ofera posibilitatea obtinerii mai multor tipuri de statistici, in functie de cerintele fiecarui user in parte. Odata instalate si configurate aceste module, trebuie sa urmezi cativa pasi pentru o livrabilitate sporita:

  • sorteaza emailurile dupa domeniul unde sunt inregistrate domeniu.ro, yahoo.com, gmail.com, hotmail.com;
  • ordinea expedierii sa fie facuta in functie de numarul emailurilor (ex.: domeniu.ro = 10 emailuri, yahoo.com = 5 adrese, in acest caz emailurile catre domeniu.ro vor fi expediate primele).

Monitorizand indeaproape evolutia livrarii emailurilor, vei vedea cu exactitate care domeniu iti va bloca emailurile si care nu. O valoare medie de livrabilitate a emailurilor trimise, eliminind mesajele respinse (Email bounce), este de 80%-85% binenteles daca respecti regulile de baza.