Legislatie si standarde
Aderarea si respectarea unor standarde si legislatii nationale precum cele pe care le poti gasi pe www.legi-internet.ro sau internationale privind CAN-SPAM, reduce probabilitatea ca mesajul tau sa fie interpretat drept mesaj nesolicitat (Spam) si deasemenea optimizeaza livrabilitatea. In primul rand trebuie sa obtii de la inceput acceptul destinatarului ca doreste sa primeasca mesajul tau, prin inscriere / abonare, apoi mesajul tau sa fie in continuare relevant, personalizat si anticipat. Nerespectand aceste reguli, destinatatarii pot lua decizia stergerii emailului, dezabonarea de la newsletter sau, cel mai rau posibil, sa-ti categoriseasca mesajul drept spam.
Inregistrare si frecventa
Pentru o eficienta sporita, introduce in cadrul procesului de inregistrare anumite optiuni care sa permita destinatarului ce mesaje sa primeasca. Include in cadrul formularului de inregistrare:
- subiecte pe care le vei aborda = optiunea de a selecta tematicile relevante pentru destinatar;
- frecventa trimiterii acestor mesajele = ofera posibilitatea ca utilizatorul sa-si aleaga frecventa 1mesaj/zi/sapt./luna in functie de interes.
Adresa IP pentru expediere
Stabileste-ti o adresa IP fixa de pe care vei trimite orice campanie de email marketing. Astfel, va fi mult mai usor sa gestionezi relatia cu lista neagra (Blacklist) si elimina posibilitatea ca sa fii confundat cu alti expeditori.
Stabileste legaturi cu furnizori ISP
Daca mai mult de 2-3% din lista emailuri apartin unui anumit domeniu, ar fi de preferat stabililirea unei relatii cu furnizorul ISP responsabil cu acesta. Intra intr-un dialog cu acesta si incearca sa-ti creezi o relatie buna cu el in speranta ca, pe viitor, sa fi adaugat in whitelist-ul lor. Avantajul reprezinta faptul ca vei obtine o livrabilitate sporita si deasemenea vei afla care au fost problemele de ordin tehnic ce au impiedicat un mesaj expediat de tine.
Organizarea listei de emailuri
Mesajele respinse (Email bounce)
Despre mesaje respinse (Email bounce) am vorbit deja, ele sunt fie hard, fie soft. De preferat ar fi ca listele de emailuri sa fie organizate regulat, in functie de aceste bounce-uri. Emailurile cu bounce-uri hard trebuie eliminate imediat, insa emailurile cu bounce-uri soft trebuie reluate la un interval rezonabil de timp si expediate de pana la 5 ori pana ca si acestea sa fie excluse din lista.
Elimina adresele de la care nu ai raspuns
Alta categorie care trebuie eliminata din lista ta de emailuri, sunt acei destinatari care si-au dat acceptul cu mult timp in urma insa care acum nu mai deschid si citesc aceste mesaje. Drept urmare nemaifiind interesati de mesaj pot ajunge la momentul cand il pot considera irelevant sau mai rau deranjant, fapt ce ii va determina sa-ti considere mesajul nesolicitat (Spam).
Testeaza continutul emailului
Executa un test de continut pentru fiecare newsletter pe care urmeaza sa-l expediezi pentru a avea o livrabilitate crescuta. Un scor acceptabil se incadreaza sub valoarea de 2.9 pct., asta pentru ca livrabilitatea ta sa sporeasca. Creeaza mai multe variante de continut pentru campania ta si apoi verifica care dintre ele se incadreaza sub valoarea mai sus mentionata.
Verifica codul HTML
Este vital pentru tine ca campania de newsletter sa ajunga la cat mai multi destinatari iar daca toate problemele de mai sus mentionate au fost rezolvate urmeaza poate una din cea mai importanta verificare, codul HTML. Daca emailul a ajuns la destinatie iar utilizatorul il deschide trebuie sa beneficieze de toate detaliile grafice si de continut. Verifica si testeaza inainte de expediere cum este afisat newsletter-ul tau in toate browser-ele (IE 7, IE 8, Chrome, Mozilla, Opera, Safari) deoarece exista diferente vizibile de redare a continutului si in diferiti clienti de email precum Outlook sau Thunderbird Mozilla.
Respectarea legislatiei in vigoare
Respectarea acestora te vor tine departe de blacklist-urile furnizorilor ISP sau filtrele de SPAM ale companiilor si binenteles nu vei avea probleme cu legile aferente internetului - www.legi-internet.ro.
Link “Dezabonare”
Ofera posibilitatea oricarui destinatar, sa se dezaboneze in orice moment printr-un link cat mai vizibil si mai convingator ca iti vei respecat promisiunea. De ce vizibil? Simplu, pentru ca il vei determina pe cel care nu mai doreste emailuri de la tine sa se dezaboneze si nu sa te bifeze drept mesaj nesolicitat (Spam).
Urmareste-ne pe: