Un studiu efectuat in 2007, de catre Barracuda Networks (www.barracudanetworks.com), releva faptul ca nu mai putin de 95 % din emailurile trimise sunt blocate de filtrele de mesaje nesolicitate (Spam). Deasemenea, conform IronPort sunt trimise peste 62 mil. de
mesaje nesolicitate (Spam). Pe langa deranjul provocat de aceste mesaje, aceste emailuri pot contine si virusi.
Filtre Anti-spam
Astfel fiecare ISP (Internet Service Provider), companie sau utilizator implementeaza sau seteaza diferite filtre anti-spam pentru a bloca mesajele nesolicitate:
- filtre ISP (provider de servicii internet) cum ar fii Romtelecom, iNES Group, Mitnet samd.; rolul lor este de a reduce numarul de mesaje nesolicitate, in primul rand pentru a economisi resursele din data-center (spatiu de stocare, banda de internet) si utilizarea in servirea clientilor
- filtrele companiilor, care au un grad ridicat de protectie anti-spam pentru o productivitate si eficacitate ridicata in cadrul companiei
- daca cele de mai sus nu iti rezolva problema mesajelor nesolicitate (Spam), o ultima sansa sunt filtrele desktop (instalate pe pc-ul tau). Astfel, pe pc-ul tau, poti marca (flag) emailurile pe care vrei sa le primesti si pe care nu iar in timp vei primi din ce in ce mai putine mesaje nesolicitate (Spam)
Adaugarea ta in Address Book-ul (agenda) destinatarilor
Pentru o livrabilitate sporita este important ca destinatarul sa adauge emailul tau (adresa de email in numele careia trimiti campania ex: newsletter@domeniultau.ro) in Address Book (agenda). Acest lucru este util din cauza faptului ca majoritatea ISP blocheaza emailurile care nu se gasesc in lista de adrese ale destinatarului. Aceasta solicitare de adaugare in lista destinatarului, de obicei, se face in partea superioara a newsletter-ului si reprezinta o fraza scurta si concreta de forma:
“Pentru a primi in continuare newsletter-ul nostru va rugam adaugati-ne in Adress Book.”
Can-Spam
Perceptia legata de continutul unui email primit poate diferi de la o persoana la alta, drept urmare exista niste reguli pe care le pot diferentia: legislatia anti-spam, blacklist-urile sau filtrele anti-spam. Inainte de toate trebuie sa te documentezi privind Comertul Electronic (CAN-SPAM Act of 2003) care are 6 reguli de baza referitor la email:
- Numele expeditorulul nu trebuie sa contina un text care poate induce in eroare Destinatarul.
- Subiectul emailului nu trebuie sa contina un text care poate induce in eroare Destinatarul.
- Mesajul trebuie sa vina din partea unei adrese de email valida.
- Expeditorii trebuie sa inlature din lista lor utilizatorii care s-au dezabonat in termen de 10 zile de la dezabonare.
- Emailurile cu tema comerciala trebuie sa afiseze in cadrul mesajului adresa fizica a Expeditorului.
- Orice mesaj cu tema comerciala trebuie sa poate fi identificat ca atare de Destinatar pentru a putea fi blocat de acesta in contextual in care nu prezinta interes pentru el.
Urmareste-ne pe: