Calculele unei campanii de email marketing nu se rezuma doar la a estima costurile ci si veniturile, implicit ROI-ul. Acest ROI (return on investment) are la baza o formula simpla si o voi exemplifica in cele ce urmeaza:
- investitie initiala expediere - 150 Euro (1.000 mesaje x 0.15 Euro*) emailuri expediate;
- rata de deschidere a mesajelor este de 7% (70) din 1.000 emailuri;
- din cei 7% (70), prognozezi ca 1% (10) vor achizitiona un serviciu / produs de 40 Euro.
Rezultat:
- 10 clienti X 40 euro / serviciu = 400 Euro
- 400 Euro (incasari) – 150 Euro (investitie initiala expediere) = 250 Euro / PROFIT BRUT
- indice ROI = 160 %
* - pretul per mesaj reprezinta o valoare fictiva
Este important pentru orice campanie sa stabilesti niste obiective financiare inaintea expedierii si mai mult decat atat sa urmaresti rezultatele camapaniilor pentru a stabili ROI-ul fiecareia. Pentru o mai buna eficacitate opteaza pentru varianta trimiterii, a doua variante de newsletter-e, unui numar redus de destinatari (10%) inaintea expedierii campaniei.
Incearca sa trimiti doua sau mai multe variante de newsletter-e fiecare dintre acestea sa aiba un design, oferta sau promotie pentru a stabili care dintre ele a obtinut cea mai mare
rata de deschidere (Open rate) sau de rata de click-through (CTR). Deasemenea trimite-le la ore si in zile diferite pentru e observa care este momentul cel mai oportun pentru trimiterea campaniei tale. In urma acestui mic efort vei stii exact care varianta a generat cel mai ridicat ROI si care a adus cele mai multe inregistrari la newsletter.
Durata si resurse
Pentru organizarea unei campanii trebuie sa planifici exact ce resurse vei consuma cu aceasta: timp, resurse si bani.
Daca este vorba de o platforma de email marketing, atunci este vorba si de implementare. Aceasta implementare consta in corelarea unei aplicatii, déjà existente in companie, cu platforma de email marketing ceea ce se traduce prin ore/zile poate chiar saptamani de munca. Aici intervine departamentul IT sau persoana de IT care va trebui sa fie responsabila de durata acestei implementari, personalizarea sa, importarea si segmentarea listelor de email si, binenteles, organizarea trainingului aferent de utilizare. Durata executarii acestor etape de implementare trebuie stiute de la inceput.
Bugetul campaniei
Copyright – daca ai o echipa sau un departament de design atunci aceasta problema dispare, altfel pentru fiecare model de newsletter va trebui sa platesti contravaloarea acestuia pentru drepturile de autor.
Design – asemanator copyright-ului, daca ai department de design atunci totul se reduce la costurile salariale ale acestora, altfel trebuie achizitionat un model de design pentru newsletter de fiecare data cand vrei sa trimiti o campanie.
Programare – fiecare design trebuie codat in HTML, este un alt serviciu care trebuie platit daca nu beneficiezi in cadrul firmei de o persoana care are cunostiintele necesare sau o persoana apropiata.
Expediere – aici depinde foarte mult de numarul de emailuri pe care doresti sa le expediezi in cadul campaniei. Daca este vorba de un numar redus atunci te poti descurca cu un computer sau server obisnuit. Daca numarul depaseste capacitatea conexiunii tale la internet sau performantele tehnice atunci este cazul sa apelezi la o platforma de email marketing, insa acest serviciu va insemna alte cheltuieli.
Statistici si rapoarte – aceste informatii le poti avea numai daca utilizezi o platforma de email marketing
Stim costurile campaniei, resursele implicate si durata timpului premergatoare expedierii. Odata finalizata si aceasta etapa poti expedia in cele din urma campania ta de email marketing.
Urmareste-ne pe: