Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Planificarea in detaliu a campaniilor de email marketing

Planificarea in detaliu a campaniilor de email marketing
Leonard Latescu
29 June 2010

Dupa analizarea concurentei si o documentare analitica a serviciului sau produsului pe care urmeaza sa-l promovam, pasul imediat urmator va fi stabilirea si planificarea in detaliu a campaniei. Analiza SWOT a avut rolul de a stii cum te pozitionezi fata de concurenta si aici ma refer la modul de promovare. Mai departe, trebuie sa iti creezi strategia de email marketing stabilita atat pe structura concluziilor trase deja insa si pe elemente noi inovative pentru a te deosebi de ceilalti.

Conservatorism si inovatie

Creaza o sesiune de brainstorming alaturi de colegii tai, si pune pe hartie ideiile pe care le considerati utile. Nu intrati in amanunt, doar desenati o imagine schematica a planului vostru. Pentru acest lucru trebuie sa aveti in vedere 7 intrebari care sa va ajute in elaborarea strategiei:

  1. Ce servicii sau produse urmeaza sa promovezi prin aceasta campanie?
  2. Ce urmaresti sa obtii prin acest mesaj?
  3. Ce segmente doresti sa fie incluse in aceasta campanie?
  4. Ce urmeaza sa oferi utilizatorilor vizati, in urma acceptului dat de acestia?
  5. Ce tip / model de email se potriveste cu aceasta campanie?
  6. Care sunt sursele de creare a continutului acestui email?
  7. Care este momentul cel mai oportun de trimitere a campaniei?

Servicii sau produse promovate

Serviciul / produsul este stabilit deja insa nu este suficient atat. Mentioneaza beneficiile produsului tau: detalii de produs, care sunt plusurile fata de competitie (pret, cantitate, livrare), oferte speciale (discount, reduceri) sau orice informatie relevanta pentru cel vizat de campanie, pentru o mai buna promovare.

Pe cine vizezi cu aceasta campanie

Daca ai stabilit ce oferi, mai mult ca sigur stii si cui vei dori sa oferi acste servicii / produse. Pentru acest lucru trebuie sa cunosti profilul clientului tau, si implicit sa realizezi o segmentare a acestora. Daca este prima campanie de acest fel, trebuie creata o baza de date si facuta o segmentare in cadrul acesteia. Crearea unei baze de date necesita timp si rabdare pentru o eficacitate sporita.

Cele mai importante informatii pentru crearea unei campanie de email marketing, sunt binenteles, emailurile si numele persoanelor care sunt vizate de acest mesaj, plus alte informatii relevante ce pot fi obtinute prin intermediul unui formular online sau offline in vederea segmentarii listelor:

  • domeniul de activitate;
  • locul unde isi desfasoara activitatea;
  • cifra de afaceri;
  • alte date personale: varsta, nivelul educational, sexul;
  • alte criterii relevante pentru activitatea ta.

Cu aceste informatii poti creea o baza de date personala care sa iti stabileasca modalitatea de abordare si iti va oferi un avantaj substantial in campaniile viitoare.

Obiectivul campaniei pe segment

Am segmentat baza de date si este momentul sa vedem care este obiectivul campaniei noastre pe fiecare segment in parte. Fiind prima campanie de email marketing obiectivele sunt clare:

  • interes pentru serviciul / produsul promovat prin email, facilitand o posibila achizitie;
  • ulterioara; achizitia serviciului / produsului de catre cel vizat de campanie;
  • awareness - emailul prezinta o oportunitate perfecta de a-ti face cunoscut brandul;
  • recomandare - cu un serviciu / produs viabil alaturi de o prezentare profesionista in cadrul emailului poti determina destinatarul sa te recomande altor persoane.

Tipul de email al campaniei

Segmentarea este facuta iar obiectivele au fost stabilite, urmeaza tipul de email care se pliaza pe fiecare obiectiv / segment in parte.

Emailul tranzactional - scopul acestuia este continuarea sau reinoirea intelegerii cu utilizatorul. Reinoirea se refera la faptul ca intelegerea urmeaza sa inceteze si ii amintesti utilizatorului sa continue colaborarea / cumpararea.

Emailul relational - ofera posibilitatea continuarii sau reinoirii intelegerii insa si
brand awareness sau recomandare.

Postcard Email - contine acel CTA (Call To Action) care produce vanzarea unui serviciu / pordus, brand awareness. Este un email concis si la obiect cu un impact pozitiv.

Email de comunicare - legatura cu presa se tine prin intermediul unui astfel de email. In momentul cand lansezi un serviciu / nou sau poate cand ai angajat o persoana competenta iar tu sau compania ta sunt cunoscuti acesta este modelul de campanie pe care il veti folosi.

Continutul emailului

Fiecare segment este vizat de o anumita campanie de email. Drept urmare continutul trebuie sa difere de la un tip de email la altul.

Emailurile promotionale, tranzactionale si de comunicare contin informatii legate de beneficii sau avantaje ale serviciului / produsului.

Emailuri relationale - aici trebuie ca intre materialele editoriale si promotionale sa existe un echilibru. Partea editoriala sau non-promotionala trebuie sa ocupe suficient spatiu in cadrul emailului pentru ca destinatarul sa o considere utila. Daca devine exagerat continutul poate irita audienta. De cealalta parte, materialul promotional nu trebuie sa ocupe mai mult de 40%, pentru a nu creea senzatia ca vanzarea produsului este mai importanta decat atentia acordata clientului.

Testarea emailului

Premergator expedierii trebuie ca emailul sa fie testat. Acesta testare se refera la ortografie, modul de afisare in diferite browsere, clienti email si scorul acordat de filtrele antispam.

Momentul trimiterii campaniei

Dupa ce am finalizat etapele premergatoare trimiterii , urmeaza momentul mult asteptat, expedierea campaniei de email marketing. Si aici trebuie sa tineti cont de cateva lucruri cum ar fi organizarea emailurilor pe loturi (in functie de capacitatea serverului) sau momentul trimiterii (de preferat marti si/sau joi intre 10 am - 15 pm). Odata terminate si aceste mini-etape urmeaza in sfarsit expedierea.

Statistici si rezultate

Practic toata munca depusa de pana acum se va reflecta in vanzarile de servicii / produse sau altfel spus ROI - profitul din urma investitiei. Insa pana la profitul banesc, veti vedea efectiv rezultatele campaniei prin statistici legate de Rata deschidere (open rate), Rata de click-through (CTR), Rata respingere (bounce rate), abonari sau recomandari.