Asemenea unei relatii intime, o afacere are doua variabile, compania ta si clientul. Aceasta relatie de "intimitate" nu se creeaza peste noapte ci in timp prin acordarea graduala a permisiunii de catre client. Pentru ca aceasta conexiune sa atinga maturitatea trebuie ca ea sa aiba la baza respectul reciproc. Scopul tau are ca obiectiv obtinerea increderii, care ulterior va duce, fara doar si poate, la o vanzare de produs. De cele mai multe ori, marketerii si oamenii din vanzari se concentreaza pe rezultatele rapide, in detrimentul crearii unei relatii de durata cu posibilul client. Astfel nevoile clientului cad in plan secund iar de cele mai multe ori aceasta relatie are o durata scurta.
Emailul este vocea ta
Emailul este perfect pentru crearea unei astfel de relatii pe termen lung. Iar asemenea permisiunii, cantitatea de informatii furnizata catre client trebuie sa fie gestionata si oferita progresiv.
Pentru a-i pastra atentia partenerului tau de afaceri, trebuie sa-i oferi cat mai multe informatii din domeniul lui de interes iar acest lucru il realizezi prin intermediul articolelor si editorialelor prezente in newsletter.
Strategia sta la baza email marketingului
Un articol poate fi reprezentat prin sfatul zilei (tip of the day) sau citatul zilei (quote of the day). Ce este important sa retineti este ca mesajul trebuie sa fie relevant pentru client. Frecventa unui astfel de mesaj poate varia de la o zi, la o saptamana sau chiar odata pe luna. Tot ce trebuie sa stiti este faptul ca prin aceasta abordare nu incercati sa ii vindeti ceva, ci doar sa-l tineti la curent cu informatii din domeniul lui de interes. Aceasta modalitate, prin care furnizati ultimele noutati din domeniul in care activati, nu va face altceva decat sa va recomande ca pe un profesionist al bransei. Clientii dumneavoastra vor aprecia efortul de a-i tine si pe ei la curent si binenteles va vor recunoaste ca pe un formator de opinie in domeniu.
Un newsletter bine structurat, poate contine informatii de ultima ora din domeniul de interes pentru clientul vizat, studii de caz pentru o mai buna perceptie a anumitor businessuri sau sfaturi si trucuri (Tips&tricks) care va pot ajuta in anumite proiecte. Colaborarea cu anumite companii de marca care activeaza in domeniul vostru de activitate, va va aduce fara indoiala respectul colaboratorilor si, cel mai important, al competitorilor.
Stabileste-ti "norma de intrerupere"
Frecventa unui newsletter poate varia de la cateva pe saptamana sau la cateva pe luna in functie de serviciile sau produsele pe care le promovezi. Trimis lunar sau bilunar, bine structurat si avand in continut informatii cat mai concludente si relevante pentru segmental de piata pe care il vizati, poate fi reteta perfecta pentru o promovare prin email marketing de succes.
Daca continutul fiecarui email isi mentine relevanta, frecventa si noutatea, atunci relatia dintre tine si client va deveni una de respect si prietenie.
Deasemenea, trimite-le emailuri cu ocazia aniversarilor, sarbatorilor si evenimentelor importante, acest lucru nu va face altceva decat sa consolideze relatia ta cu actualii sau viitorii tai clienti.
Urmareste-ne pe: