Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Email marketing trigger

Email marketing trigger
Leonard Latescu
29 June 2010

Trigger-ul - reprezinta o regula pentru trimiterea automata a unui mesaj electronic, in urma unui eveniment sau unei schimbari de comportament al unui utilizator, la un moment dat.

Mesajul emailului declansat de trigger contine o informatie care aduce la cunostiinta utilizatorului / destinatarului de faptul ca a actionat sau ca trebuie sa actioneze. Astfel o inregistrare pe un site, blog sau forum, o factura electronica pentru un serviciu la care esti abonat sau ziua ta de nastere pot declansa un trigger.

Tipuri de email trigger

Inscriere pe un site

Acest mesaj generat automat se declanseaza in momentul cand un utilizator se inregistreaza fie pe un site, blog sau forum si are rolul de a instiinta utilizatorul ca procedura de inregistrare a avut succes. Continutul unui astfel de email mai poate contine si alte informatii suplimentare, care pot fii de folos pentru utilizator, cum ar fi sfaturi si trucuri (tips&tricks).

Evenimente personale

Aici regasim urarile si mesajele de felicitare cu ocazia zilei onomastice sau aniversarilor anuale pe baza informatiilor introduse de utilizator la momentul inregistrarii in baza de date.

Evenimente generale

In general aceste mesaje sunt trimise tuturor utilizatorilor cu ocazia sarbatorilor precum Craciunul, Anul nou sau Pastele, insa exista si evenimente care genereaza mesaje unor anumite categorii, precum varsta (sub / peste 18 ani), sexul utilizatorului (Ziua mamei, Ziua femeii), religie sau nationalitate (Ziua Nationala). Pentru ca aceste mesaje sa aiba un traseu bine stabilit, trebuie create niste reguli in cadrul sistemului de trigger-e.

Evenimente speciale (in functie de business sau de interes)

Aceste trigger-e sunt declansate numai de evenimente locale:

  • obtinerea unui feedback in urma unui eveniment organizat, trimis doar celor inscrisi. Acest mesaj are la baza o regula predefinita si anume in urma organizarii unui eveniment la o perioada de doua saptamani se trimite automat un studiu si concluziile obtinute in urma acestuia.
  • evenimente si noutati de business – de fiecare data cand se adauga intr-o anumita sectiune din site un articol sau informatie care are legatura cu cele mentionate anterior se genereaza un mesaj automat care instiinteaza utilizatorul.

Mesaj facturare

Daca detii un magazin online sau oferi vreun serviciu care poate fi achitat via internet, mai mult ca sigur iti trebuie o modalitate de a-i trimite factura. Denumit si email tranzactional, acest mesaj se genereaza automat odata ce clientul a facut o plata catre respectivul site. Acest mesaj ofera oportunitatea introducerii de oferte, informatii privind servicii si produse noi, promotii sau reduceri pentru a-i determina sa achizitioneze si alte produse. Important este ca informatia suplimentara sa fie de interes pentru utilizator si nu doar un
mesaj nesolicitat (Spam) scapat in acest email.

Utilitatea sistemului de trigger-e

In primul rand schimbul de informatii utilizator/platforma este vital pentru campaniile tale viitoare. Atentia acordata fiecarui utilizator in parte prin generarea de mesaje automate cu ocazia evenimentelor importante din viata sa, nu poate decat sa imbunatateasca relatia ta cu acest utilizator.