Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Analiza concurentei in planificarea campaniilor de email marketing

Analiza concurentei in planificarea campaniilor de email marketing
Leonard Latescu
17 June 2010

Pana sa ajungem sa ne stabilim strategia campaniei de email marketing ar trebui sa vedem ce face competitia si care este modul sau de abordare. Realizand o analiza cat mai completa a concurentilor tai, iti vei asigura conditiile pentru a dobandi un avantaj in fata acestora. Intelegand modul de abordare a concurentilor tai, vei avea o imagine de ansamblu si implicit vei sti exact ce trebuie folosit din strategia lor in campania ta. Deasemenea vei stabili care sunt mijloacele cele mai eficiente pentru a obtine permisiunea utilizatorului / potential client si pentru ca mesajul tau sa fie cat mai personalizat si relevant.

Un prim pas in aceasta directie este inscrierea la newsletter-ele concurentei. Deasemenea pastrarea acestor newsletter-e va poate fi de ajutor pe viitor atat ca design sau text.

Puncte de retinut

Elemente care trebuie monitorizate pentru stabilirea unei strategii proprii de email marketing eficiente raportat la concurenta:

  • tipul de email trimis - sunt emailuri tranzactionale sau de fidelizarea clientului;
  • frecventa si momentul cand concurenta trimite campania de email;
  • utilizatorii care sunt vizati de respectiva campanie;
  • ce produse sau servicii sunt promovate in respectiva campanie;
  • tipul de abordare a clientului, daca este sau nu facuta o segmentare in functie de domeniul de activitate.

Analiza SWOT a campaniei tale

Dupa o perioada de 1-2 luni in care ai monitorizat si inregistrat comportamentul concurentei, poti trage niste concluzii pe care le vei putea folosi in interes propriu si realiza o strategie de campanie care sa includa plusurile concurentei insa, deasemenea, poate mai important decat atat, sa elimine greselile facute de acestia. Aceasta metoda poarta denumirea de Analiza SWOT:

  • strengths - reprezinta punctele forte ale campaniei cum ar fi un layout aparte, modul de abordare al unui subiect.
  • weeknesses - puncte slabe ar fi articole irelevante sau abordate. superficial;
  • opportunities - oportunitati: subiecte si teme pe care le poti aborda in plus fata de concurentii tai, alte detalii care pot atrage atentia asupra campaniei tale.
  • threats - amenintarile reprezinta aspecte pe care nu le poti acoperi in acel moment, fie din cauza lipsei de experienta fie din cauza lipsei surselor de informare.

Cu cat analiza este mai amanuntita iar informatiile pe care le monitorizezi sunt interpretate corect, strategia ta de email marketing va avea succes. Fii tot timpul la curent cu ultimele noutati si foloseste-le pentru a-ti dezvolta metodele de abordare prin email marketing.