Social Media Marketing iti promoveaza afacearea prin intermediul diferitelor canale media precum siteurile, blog-urile sau comunitatile online. Reprezinta o strategie perfecta pentru a atrage atentia, precum si un trafic pe masura. La ora actuala email marketingul alaturi de Social Media marketing reprezinta formula perfecta de promovare online.
“Social media marketing is mainly about branding you.” - Adrienne Smith
Comunitatile online
Comunitatile online reprezinta canale de socializare unde intalnesti persoane noi care impartasesc aceleasi interese ca si tine. In functie de cum evolueaza aceasta relatie, veti face sau nu impreuna afaceri pe viitor. Aceasta prietenie de lunga durata va reusi sa vanda pentru dumneavoastra, si nu produsul propriu-zis. Astfel, prin intermediul social media, vei intalni posibili clienti sau parteneri de business. Este o modalitate eficace, ieftina si distractiva in acelasi timp, de a-ti creea un portofoliu, si mai mult decat atat, prieteni.
La momentul actual exista 2-3 comunitati importante in online si alte cateva zeci care isi incearca si ele norocul aducand noi inovatii in acest domeniu. Facebook, Twitter sau LinkedIn sunt principalele comunitati unde numeroase companii isi creeaza o retea de parteneri. Pe langa acesta mai pot fii mentionate MySpace sau Xing (mai multe pe http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites)
Blog & site
Desi este un canal de informare nou, mai toti utilizatorii au vizitat un astfel de blog sau chiar si-au creat unul. Este o modalitate simpla de a reda parerea ta despre un anumit eveniment sau produs, cu argumente desigur. Astfel au aparut mii de astfel de blog-uri care tin la curent utilizatorii in legatura cu ultimele noutati sau evenimente din domeniile lor de interes. Binenteles in functie de veridicitatea informatiilor oferite, unele dintre ele au luat o amploare de neimaginat avand milioane de cititori din intreaga lume.
Acest model s-a transferat si in domeniul business iar la ora actuala numeroase companii se promoveaza prin intermediul articolelor de blog. Pentru o eficacitate sporita, este vitala aparitia unor astfel de articole in blog-uri cu “greutate” in domeniul tau de activitate. Cu cat blog-ul este mai renumit in domeniul online si, implicit, citit de mai multi utilizatori, cu atat posibilitatea crearii unei imagini sporeste. Referinta sta la baza acestui mod de promovare.
Exista binenteles si niste reguli ale blogingului si anume, momentul cand sa comentezi in cadrul unui articol si mai ales cum sa o faci. Fiind un act constructiv comentariul tau pe blog trebuie sa aduca valoare discutiei si nicidecum doar un mod de a te baga in seama. Deasemenea, stilul trebuie sa fie personal, iar cand ai ceva de obiectat trebuie sustinut prin argumente concrete si surse recunoscute de ceilalti cititori. Daca esti contrat de un alt utilizator, este de preferat sa nu escaladezi conflictul ci, dimpotriva, sa astepti sa vezi ce se intampla. Poti avea surpriza ca cineva sa iti tina partea nefiind nevoie de o riposta din partea ta.
La fel ca si blog-urile, siteurile te pot recomanda. Si, la fel, este de preferat sa fii recomandat de un site al unui initiator de opinie din nisa in care activezi.
Noutatile din domeniul tau de activitate sau Press Release
Ce este un Press Release: declaratie oficiala trimisa catre diverse canale media prin care anunti lansarea unui nou produs, promotii sau investitii.
Care ar fii motivele sa trimiti un Press Release: practic orice eveniment pe care il consideri important pentru afacerea ta este un prilej de a-l lansa. Cateva dintre el ear putea fi:
- un produs sau serviciu nou
- studiu de caz in care ai adus un beneficiu unui client
- angajarea unui persoane cu experienta si abilitati deosebite in domeniul tau de activitate
- castigarea unui premiu oferita de o organizatie importanta din domeniul tau de activitate
- rapoarte trimestriale si comunicarea unor investitii importante
Informatii care sa sustina mesajul trimis de tine:
- declaratii de presa ale presedintelui sau patronului companiei, ale unor persoane cheie din compania ta
- testimoniale ale clientilor
- specificatii ale produselor sau serviciilor oferite
- premii obtinute sau reusite recunoscute de autoritati din industrie
- oferte speciale care sa atraga clientul
Ce trebuie sa contina un Press Release:
- linkuri catre siteul tau prin care sa ceara o oferta, sa se inscrie la o promotie sau pur si simplu sa viziteze siteul tau
- pentru ca “o imagine face cat o mie de cuvinte” fiecare lansare de produs sau alaturarea unui nou membru in echipa ta trebuie sa fie insotita de o fotografie
- in functie de tematica, poti adauga si o inregistare audio si aici ma refer la un interviu cu directorul tau sau al unei companii partenere, podcast-uri, cursuri de e-learning
- formatele video sunt relative nou folosite insa au un efect garantat cand este vorba de prezentarea unei companii (ex: linia de asamblare auto in cadrul companiei x), demonstratii ale unor beneficii de produs sau servicii, interviuri cu persoane importante din domeniul tau de activitate
- networking sau social media precum amplasarea unor linkuri catre Facebook sau Twitter, prin care potentialii clienti pot lua legatura cu dumneavoastra. Deasemenea bloggingul are un rol important.
Lungimea textului unui Press Release
In primul rand mesajul trebuie sa fie concis si la obiect fara artificii literare inutile si care sa plictiseasca cititorul. Trebuie sa-i atraga atentia si sa-l faca sa constientizeze oportunitatea care i s-a oferit prin acest mesaj. Mesajul trebuie sa se incadreze intre 400-500 de cuvinte, daca se afla sub aceasta valoare poti risca sa nu acoperi toate detaliile importante iar daca depaseste numarul de cuvinte poti ajunge sa plictisesti audienta.
Continutul de text al unui Press Release
- Headline – trebuie sa fie scurt si sa atraga cititorul
- Rezumatul - rezuma in cateva fraze tema abordata in Press Release
- Locatia si data – aceste date sunt importante pentru cititor, in functie de momentul cand acesta le citeste
- Corpul mesajului – aici vei reda cat mai elaborat pasii enumerati mai sus (vezi Press Release)
- Despre tine – in cateva cuvinte descrie domeniul tau de activitate, produsele si serviciile pe care le promovezi
- Date de contact – adresa de email, numere de telefon, adresa si alte informatii care crezi ca pot fii utile
Formatul unui Press Release
Pentru ca mesajul tau sa poate fii redat si in alte surse precum publicatii online sau bloguri trebuie ca formatul press release-ului sa fie compatibil tehnic/software cu platformele lor. Mai exact un kit care sa cuprinda urmatoarele elemente:
- logoul companiei tale in formate multiple (jpeg, png, psd) si rezolutie mare
- domeniul de activitate si un mic istoric al afacerii tale
- biografia “capetelor luminate” din companie precum si pozele lor
- informatii legate de produsele si serviciilor pe care le oferi
Distribuirea unui Press Release
In secolul informatiei internetul a ramas principala modalitate de distribuire a informatiei. Desi sunt mai multe modalitati de trimitere trei dintre ele sunt populare in lumea online:
- emailul trimis catre anumiti jurnalisti sau bloggeri (formatori de opinie)
- newswire – reprezinta un canal de informare folosit pentru transmiterea unor stiri de ultima ora catre media sau publicul larg.
- RSS (Really Simple Syndication) reprezinta un flux de informatii la care te poti inscrie si poti primi informatii din domeniul tau de interes.(ex: http://clickpress.com)
- postarea mesajului pe siteul tau este o alta metoda insa care vizeaza in special pe cei care te cunosc deja
Urmareste-ne pe: