Oricine foloseste campanii de emailuri pentru a atrage clienti noi sau pentru a ii pastra pe cei existenti. Este un canal de marketing foarte uzitat si care prezinta costuri foarte scazute. Insa in ultimii ani canalele de social gen Facebook, Twitter sau LinkedIn au inceput sa fie folosite exact in aceasi directie, insa intr-o directie mai “prietenoasa”.
Drept urmare de ce sa nu folosim cele doua tehnici de promovare pentru a realiza una mai complexa si mai eficienta. Mai exact sa ne folosim de listele de emailuri pe care le detinem pentru a indruma intreaga audienta catre un Like pe Facebook sau un Follow pe Twitter. Astfel relatia ta cu fiecare client sau prospect devine mai personala.
Primul pas pe care trebuie sa-l urmezi este sa-ti anunti audienta ca esti prezent pe diferite retele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, Xing etc). Acest lucru il poti face in primul rand prin website-ul tau de prezentare dar si prin intermediul campaniei de newsletter, introducand aceasta informatie (logo-uri) in header/ footer sau de ce nu chiar printr-ul newsletter prin care iti anunti la inceput prezenta in retelele de social. Nu uita sa adaugi aceste link-uri si in semnatura ta de email.
“Recruteaza” audienta prin intermediul email-ului
Binenteles ca de multe ori nu este suficient doar sa le anunti prezenta ta pe Facebook sau Twitter ca sa te urmareasca, insa foloseste-te de aceasta oportunitate si promitele diferite avantaje prin formulari de genul “Urmareste-ne pe Twitter si afla ultimele informatii legate despre …” sau “Urmareste-ne pe Facebook si esti inscris automat la concursul lunii …”. Astfel numarul celor care te vor urmari pe aceste canale va creste considerabil.
Un avantaj este ca prin interconectarea acestor conturi de socializare cu un blog pe care il gestionezi , nu este nevoie sa stabilesti un continut pentru fiecare dintre ele. Odata scris un articol pe blog, si cu o buna setare a celorlalte conturi de social, informatia se va propaga instant pe fiecare canal de Facebook, Twitter sau LinkedIn. Deasemenea adauga optinea de Share/Like/Tweet pentru toate articolele tale, atat de pe site dar si din cadrul newsletter-ului, deoarece cu siguranta multi dintre cei care te vor citi vor recomanda materialele tale mai departe.
Mareste-ti lista de adrese cu ajutorul canalelor de Social Media
Asa cum email-ul te ajuta sa-ti dezvolti reteaua de “followers” la fel de bine iti poti mari listele de adrese prin intermediul conturilor de socializare.
Referitor la marirea listelor de adrese poti adauga un formular de abonare la newsletter in cadrul canalului de Facebook sau prin intermediul Tweeter-ului oferindu-le diferite beneficii in schimbul abonarii la newsletter-ul tau.
Deasemenea te poti folosi de social pentru a creea continut fara prea mult efort din partea ta. Cum faci asta? Nimic mai simplu raspunzand la anumite intrebari pe care le primesti de la audienta, creand poll-uri pe o anumita tema sau inspirandu-te din articole si materiale postate pe conturi ale celor pe care la randul tau ii urmaresti. Astfel cei care te urmaresc te pot ajuta sa-ti creezi continut pentru viitoarele campanii de newsletter.
In concluzie, de ce sa nu te folosesti de ambele canale de promovare in contexul in care costurile sunt aceleasi, timpul pe care il consumi sa stabilesti continut este acelasi insa expunerea ta in societatea online poate creste exponential.
Urmareste-ne pe: