Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Ultimele ajustari inaintea expedierii campaniei de email marketing

Ultimele ajustari inaintea expedierii campaniei de email marketing
Leonard Latescu
29 June 2010

Gaseste cat mai multe modalitati de a-ti imbunatati si cosmetiza emailul pentru a obtine cat maimult in urma sa rata deschidere (Open rate), rata de click-through (CTR), abonari, vanzari).

Cele mai vizate emailuri, pentru acest tip de testare, sunt cele cu tematica promotionala, insa nici celelalte nu trebuie omise. Un mare avantaj este ca poti face diferite teste pe campaniile trimise intr-un timp relativ redus si fara un efort financiar. Deasemenea rezultatele campaniei le vei avea in cel mai scurt timp, de obicei primele 2-3 zile (maximum 7-10 zile de la expediere).

Elementele cheie

Majoritatea elementelor pot fi testate, insa de mentionat este ca, doar cateva aduc o livrabilitatite sporita si open-rate ridicat. Mai departe se regasesc punctele forte ale mesajului:

Subiectul emailului – desi ai o libertate enorma de a jongla cuvintele, ai grija maxima pentru ca efectul sa fie pe masura si anume sa deschida emailul.

Pretul produsului / serviciului prezentat in cadrul continutului.

Oferta de servicii / produse - cu cat este mai variata si mai aproape de interesul cititorului posibilitatea ca el sa actioneze creste.

Modul in care reusesti sa atragi atentia clientului sa actioneze in vreun fel –
mesaje CTA (Call To Action)

Beneficiile aduse in urma achizitionarii serviciului / produsului tau.

Continutul sa fie suficient de bine structurat si organizat incat sa ii atraga atentia prin articolele si informatiile bine organizate insa deasemenea sa nu plictiseasca cititorul cu un volum exagerat de date.

Designul emailului sa fie armonios si nu tendentios in asa fel incat cititorul sa fie relaxat si placut surprins de grafica mesajului. Binenteles aici isi are un rol foarte important combinatia de culori care nu trebuie sa fie agresiva.

Toate elementele de mai sus, vor influenta intr-un mod pozitiv sau dimpotriva, obiectivele stabilite de tine pentru campania de email in curs. Astfel trebuie stabilit exact care dintre acestea produc un open rate sau CTR ridicat. In urma acestor actiuni destinatarul va decide sa se aboneze la emailul tau, sa recomande mai departe sau cel mai important sa achizitioneze serviciul / produsul pe care il promovezi prin intermediul acestui email.

Puncte forte pe obiectiv

Nu vom mai intra in amanunt, deoarece in capitolele anterioare am analizat in amanunt aceste probleme, insa vi le voi enumera dinnou pentru o privire de ansamblu.

Imbunatatirea open rate-ului

  • Adresa de email
  • Subiectul mesajului
  • Preview Pane
  • Lista subiectelor abordate

Imbunatatirea CTR-ului

  • Pretul serviciului / produsului
  • Oferta serviciilor / produselor promovate in email
  • Influientarea destinatarului sa actioneze – Call to action
  • Prezentarea beneficiilor reale pentru utilizator
  • Structura mesajului (1-2 pagini)
  • Designul emailului si culorile folosite
  • Formatul emailului HTML+Plain-text

Testare pe esantioane

Pentru a obtine cat mai mult de la aceasta campanie poti testa mai multe variante pe esantioane mai mici in functie de baza de emailuri pe care o ai. De exemplu construieste mai multe variante combinand elementele de mai sus si trimite-le unui numar redus de adrese pentru a vedea care este perceptia destinatarilor vis-à-vis de mesajul trimis.

Presupunand ca ai o baza de date de cca. 5000 de adrese, alege maximum 250 de emailuri (5% din total) si trimite 5 variante diferite. Vei observa ca una din variante are cea mai mare rata de deschidere (Open rate) si rata de click-through (CTR) drept urmare o vei alege pentru expedierea finala. Acest exemplu este relativ, poti opta pentru doar 2 variante sau mai multe in functie de timpul pe care il ai la dispozitie.