Asigura accesarea emailului prin subiect
35% din abonati deschid emailul influentati de subiect. De multe ori acesta indica ceea ce contine interiorul emailului si trebuie sa fie foarte bine gandit. Daca abonatii tai nu inteleg subiectul sau nu il considera relevant, nu te astepta ca ei sa deschida emailul tau.
Desi ar trebui sa iti testezi subiectul emailurilor in functie de preferintele audientei proprii, experienta sugereaza ca lungimea liniei de subiect este mai putin importanta decat calitatea textului.
Intotdeauna sa iti pastrezi mesajul clar si concis, dar sa nu te simti obligat sa tai texte importante astfel incat subiectul sa cuprinda pana la trei cuvinte.
Ce caracterisitici trebuie sa indeplineasca fiecare subiect:
- text clar si concis
- descriere corecta a ceea ce contine emailul
Pastreaza consecventa adresei dupa care expediezi
73% din destinatari vor raporta un email nesolicitat (spam) bazandu-se pe adresa de livrare, prin urmare asigura-te ca emailul reflecta adresa pentru care abonatul si-a acordat permisiunea. Adresa este compusa din nume si domeniu Web (nume@domeniuweb.ro), iar ambele trebuie sa fie consecvente pe parcursul intregului program de email marketing.
Fie ca folosesti numele afacerii, numele programului de loialitate, sau numele individual, adresa trebuie sa fie recunoscuta, pentru ca oamenii sa iti acorde atentie. O parte din oamenii de marketing sugereaza sa utilizezi o persoana pentru o mai buna apropiere de destinatar. Orice ai decide, adresa ar trebui sa fie familiara pentru audienta ta.
Urmeaza aceste reguli de formatare!
Aducerea abonatilor la momentul deschiderii emailului este doar jumatatea luptei, dar nu uita ca ceea ce gasesc ei in email va afecta rata ta de conversie (ROI). Urmeaza regulile de formatare pentru a asigura rezultate pozitive campaniei.
1. Nu folosi doar imagini in email, combina cu text
De ce? Cei mai multi clienti de email ar opri in mod automat imaginile. Cu exceptia cazului in care abonatii tai te adauga in agenda (Address Book)) sau seteaza permisiunea pentru incarcarea elementele grafice. Amestecul de text si imagini asigura ca mesajul tau ajunge observat, cu sau fara fotografii.
2. Include atribute/etichete imaginii (ALT tag)
De ce? Atributele (ALT tag) ar trebui sa fie incluse pentru fiecare imagine din cadrul HTML. Daca imaginile sunt sau nu afisate, cititorii vor vedea aceste etichete care se deruleaza peste fiecare imagine. Nu uita sa utilizezi atribute (ALT tag) pentru a descrie principala oferta sau imagine.
3. Asigura-te ca se va da click pe imagini
De ce? Oamenii sunt atrasi de imagini, asa ca transforma imaginile in atractii reale.
4. Urmeaza un model de lecturare in Z
De ce? Considera-ti cititorul logic, cititorul logic lectureaza in Z.
5. Improspateaza continuu designul emailului
Aminteste-ti mereu ca ce functioneaza in prezent ar putea sa nu mai functioneze si maine. Ar trebui sa iti reimprospatezi designul odata la 3 luni.
6. Foloseste fonturi web prietenoase
Persevereaza in recunoasterea fonturilor Windows, Linux, Mackintosh pentru a te asigura ca designul mesajului e citit la fel de catre fiecare beneficiar al sistemelor de operare. In cazul in care fontul folosit nu este disponibil, sistemul destinatarului va incerca sa gaseasca fonturi similare care vor schimba aspectul de ansamblu si designul gandit de tine pentru email.
Mentine controlul asupra mesajul şi a formatului de livrare, prin utilizarea fonturilor “San-Serifs” acceptate la nivel global (ex: Verdana sau Arial).
7. Foloseste butoane cu text
Butoanele au un aspect atragator, si de asemenea conduc la multe accesari. Insa cei mai multi clienti de email blocheaza imaginile automat, cu exceptia cazului in care abonatul tau te-a inscris in agenda (Address Book) sau a acceptat din optiuni imaginile, iar grafica ta se va incarca. Din acest motiv, foloseste butoane, dar asigura-te ca ai inclus si text de chemare la actiune definitii/html pentru a fi sigur ca partea cea mai importanta a emailului este citita in situatia in care imaginile sunt indepartate.
8. Utilizeaza un continut media interactiv (rich media) pentru a obtine atentia
Integreaza in emailul tau si un film scurt in care sa iti descrii produsul, serviciul sau prin care sa reusesti transmiterea unui continut emotional mult mai puternic decat printr-o imagine sau text.
Spre exemplu poti introduce in email un film de pe canalul tau de YouTube, astfel asigurand si buna transmitere a emailului.
Urmareste-ne pe: