Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Stabilirea regulilor de baza in formatarea newsletter-elor

Stabilirea regulilor de baza in formatarea newsletter-elor
Leonard Latescu
17 June 2010

Ai terminat de planificat strategia campaniei tale si a listei de emailuri, urmeaza stabilirea designului emailului. La fel ca si ceilalti factori mentionati deja designul emailului poate influienta livrabilitatea campaniei. Utilizand cele mai bune metode precum codarea si designul HTML, iti vei imbunatati in mod considerabil livrabilitatea. Este important ca mesajul tau sa fie deschis de catre destinatar, dar si mai important este ca acesta sa poata vedea toata informatia trimisa de tine. Testarea fiecarui email in diferite browsere si clienti de email te va ajuta sa obtii rezultate pe masura.

Elemente de continut care imbunatatesc in mod considerabil livrabilitatea:

  • adresa de email – From address – adresa de email de pe care urmeaza sa trimiti campania;
  • subiectul mesajului – titlul emailului prin care atragi atentia destinatarului;
  • preview pane - redarea partiala a continutului unui email (partea superioara) in clienti de email precum Microsoft Outlook sau Mozilla Thunderbird;
  • continutul de text si design al emailului – modul prin care imbini cele doua elemente si prin care reusesti sa convingi persoana vizata ca mesajul tau este relevant si personalizat pentru el.

Adresa de email

Este un factor decisiv pentru destinatar daca va deschide sau nu emailul tau. Un studiu recent arata ca la prima intrerupere, 65% dintre utilizatori, i-au decizia de a deschide sau nu emailul, in functie de adresa de email de la care au primit mesajul.

Ideal este ca adresa ta sa fie cat mai relevanta pentru destinatar. El va dori sa stie cine esti si care este motivul pentru care i-ai trimis acest mesaj. Adresa ta de email este compusa din doua parti:

  • adresa de email a expeditorului sau adresa propriu – zisa = formata din 3 elemente:
  1. nume de inceput care poate fi reprezentat de numele unei persoane sau al unui departament (ex. George Mihai, Vanzari, Marketing);
  2. semnul @;
  3. numele domeniului (domeniultau.ro).
  • numele aditional = este o optiune suplimentara care coreleaza adresa marketing@domeniultau.ro cu "Servicii de marketing ale domeniului". Astfel se reda explicit cine si ce servicii ofera.

De obicei clientii de email ofera posibilitatea utilizatorilor, sa aiba libertatea de ajustare a coloanei in care sunt afisate aceste informatii, drept urmare mesajul transmis prin intermediul adresei de email sau numelui aditional sa se incadreze in valoarea de 15 caractere.

Un alt mod prin care destinatarul va lua decizia de a deschide mesajul trimis de tine, este folosirea numelor unor persoane ca nume aditionale dupa cum urmeaza:

Nume aditional: George Mihai Adresa de email: marketing@domeniultau.ro

Astfel numele George Mihai va fi asociat cu denumirea companiei “domeniultau.ro”.

Deasemenea fiecare campanie de email marketing pe care o vei expedia de acum inainte, indiferent de tipul de comunicare, incearca sa o trimiti de pe acelasi domeniu si chiar de pe aceeasi adresa de email. Avantajul este ca destinatarul se va obisnui si va incepe sa aibe incredere drept urmare, daca nu a facut-o deja, te va adauga in lista sa de adrese. Acest lucru te va tine departe de lista neagra (Blacklist) si iti va spori credibilitatea.

Subiectul newsletter-ului

La fel de important ca si adresa de email subiectul newsletter-ului reprezinta al doilea filtru mental al destinatarului. Daca adresa de email a stabilit cine a trimis mesajul subiectul trebuie sa lamureasca utilizatorul ce beneficiu are deschizand acest mesaj.

Foloseste in cadrul subiectului cele mai importante si urgente mesaje pe care vrei sa le transmiti destinatarului. Subiectul emailului trebuie sa difere in functie de natura mesajului, poate fi o oferta promotionala, un email tranzactional sau poate unul de relationare.

Si aici numarul caracterelor are o importanta aparte, si trebuie sa se invarta in jurul valorii de 60. Insa mesajul cheie trebuie sa se incadreze in 20 caractere pentru a fi vizibil pentru destinatar.

Preview pane

Preview Pane - anumiti clienti de email precum Microsoft Outlook sau Mozilla Thunderbird au optiunea de a vedea doar o portiune din cadrul unui mesaj / email primit, de obicei partea superioara. Astfel este important ca atunci cand creezi un email sa tii cont de acest lucru.

Desi nu toti utilizatorii folosesc aceasta optiune, este de preferat ca mesajul din aceasta sectiune sa contina acel CTA (Call To Action), aspect care ii va determina pe destinatari sa deschida si sa urmareasca restul mesajului.

Continutul si designul mesajului

Pe langa respectarea catorva reguli de baza de creare a unui email trebuie sa iei in consideratie si faptul ca orice persoana va gasi mai lejer de citit o informatie dintr-un document printat decat o informatie pe un display. Astfel este important pentru tine ca informatia pe care vrei sa o transmiti prin intermediul acestui mesaj sa fie cat mai usor si relaxant de citit.

Paragrafe scurte

Redacteaza paragrafe cat mai scurte si mai concise de maximum 6 randuri pentru a fi usor utilizatorilor sa le citeasca, indiferent de natura mesajului, fie ele promotionale sau tranzactionale. Nu profita de timpul acordat de cititor si incearca sa-i furnizezi exact informatia de care are nevoie in cat mai putine cuvinte.

Bullet points

Este metoda ideala de a insira mai multe informatii care pot fi usor interpretate de cititor. Toate punctele forte din cadrul mesajului tau evidentiaza-le ca atare cu bullet points sau text bold, italic si alte metode specifice.

Organizarea in pagina a informatiilor

Pe masura ce coboram in pagina nivelul de interes al cititorului scade. Dupa cum stim primele informatii sunt cele care ne atrag atentia (apar de altfel si in Preview Pane). Concentreaza informatiile cheie pentru tine in partea superioara, dupa care in ordinea importantei, introdu-le si pe celelalte. Pentru tine este important ca utilizatorul sa ia atitudine si sa actioneze deci zona de CTA (Call to action) va aparea intodeauna in partea superioara.

CTA (Call to action)

Asa cum am mai vorbit CTA (Call to action) are menirea provocarii utilizatorului sa actioneze cum iti doresti tu. Cateva exemple de CTA (Call to action):

  • Comanda acum! – Order now!
  • Mai multe despre - Learn more, Read more

Numarul acestor CTA (Call to action) variaza in functie de tipul mesajului pe care vrei sa-l promovezi sau daca numarul mesajelor existente déjà si-au facut treaba.

Relationarea linkurilor

Structureaza-ti emailul in asa fel incat fiecare actiune pe care o va face utilizatorul (apasare pe un buton sau link) sa duca catre linkul care contine informatia solicitata. Nu face greseala ca apasand un buton, utilizatorul sa fie dus catre o pagina generica, unde sa fie obligat sa-si caute singur informatia sau produsul dorit.