Indiferent ca designul newsletter-ului tau este facut de tine sau este un template oferit de platforma ta de email marketing, un lucru este cert, trebuie sa te diferentiezi de competitorii tai pentru a atrage atentia destinatarului si al face sa-ti deschida si citeasca mesajul. Drept urmare daca ai respectat regulile de baza legate de adresa de email, subiectul mesajului, preview pane si continut text iar designul newsletter-ului tau este original si inovativ atunci vei avea toate atuurile unei campanii de success.
Formatul emailului
Formatul emailului se refera la tehnologia de a construi un mesaj email. Cele doua formate sunt HTML si text. Deasemenea exista si varianta multipart MIME.
Multipurpose Internet Mail Extensions – se refera la expedierea unui mesaj in format HTML cat si text ce se regasesc in acelasi email. Astfel cand un destinatar va primi un mesaj multipart MIME il va putea vizualiza pe o interfata care suporta HTML sau daca nu suporta acest format il va vedea doar text.
Text si imaginiImaginile introduse in mesaj trebuie sa fie de format .jpeg, .png sau .psd, iar dimensiunile sa fie stabilite pentru a nu aparea probleme la afisare. Daca beneficiezi de alte extensii care nu sunt suportate de anumiti clienti de email converteste-le in cele mai sus mentionate.
Utilizeaza plain-text pentru cei care nu vor putea vizualiza mesajul complet. Astfel fiecare imagine blocata, va avea corespondenta un text care sa lamureasca utilizatorul ce lipseste. Textul sa fie cat mai concludent cand vine vorba de un CTA (Call To Action).
Nu utiliza text invizibil (text de culoarea fundalului) indiferent de motivul pe care il ai, deoarece filtrele de spam iti vor bloca mesajul de a ajunge la destinatie.
Codare HTML si fisiere CSSFoloseste fisierele CSS, pentru personalizarea mesajului tau, insa ia in considerare faptul ca pot aparea diferente de redare de la un client la altul. Drept urmare in HTML este de preferat, ca in urma unor teste, sa personalizezi fisierele CSS pentru variantele mai vechi de Internet Explorer.
Verifica codul HTML si fisierele CSS daca sunt valide si verifica daca toate tag-urile sunt inchise.
Folosirea Flash, java, JavaScript, ActiveX, formate video sau PHP nu sunt recomandate, deoarece majoritatea clientilor de email nu le suporta iar unele filtre anti-spam iti vor bloca emailurile.
Designul emailului
Reguli de bazaNu consuma timpul cititorului – rezuma informatiile mesajului tau in preview pane pentru a atrage atentia cititorului, si implicit, oferindu-i ocazia sa decida daca informatiile sunt sau nu de interes pentru el.
Permisiunea – pe langa permisiunea acordata la inceput trebuie sa le reamintesti cum ai obtinut-o, mentioneaza printr-un mesaj scurt in partea superioara a emailului acest lucru.
Relevanta – desi ai permisiunea utilizatorului nu este suficient, este nevoie ca mesajul tau sa fie relevant pentru el, fiecare mesaj trimis sa-i aduca un benefiu.
Dezabonare – nu are rost a trimiti un email catre cineva care nu este interesat, ofera-i posibilitatea sa se dezaboneze cat mai usor cu putinta.
Respecta legislatia in vigoare si toate regulamentele specifice mesajelor cu continut comercial. Documenteaza-te si fii la curent cu ultimele legi legate de confidentialitate si securitatea datelor (vezi www.legi-internet.ro). Deasemenea informeaza-te si fi la curent cu legile in vigoare in special din SUA, CAN-SPAM reprezinta piatra de temelia acolo.
Dimensiuni si layoutLatimea mesajelor (width) sa fie de maximum 500-600 px, pentru a putea fi vizualizate in Preview Pane sau de cei care inca folosesc rezolutia 800x600 la monitoare. Deasemenea pozitioneaza mesajele importante, CTA (Call To Action), bara de navigatie sau logo-ul in limita superioara de 300 px.
Limiteaza marimea mesajului tau la 900-1200 kb pentru ca mesajul tau sa poata fi desarcat imediat indifferent de conexiunea la internet (mobile, ADSL, fibra optica).
Foloseste tabele pentru o delimitare fixa in cadrul newsletter-ului si un control asupra tuturor obiectelor pe care le vei plasa in cadrul acestuia (text, imagini). Stabileste dimensiunile imaginilor pentru ca layout-ul mesajului tau sa ramana intact, chiar daca acestea nu vor fi afisate din diferite motive.
Vizualizare imaginilor in majoritatea clientilor imaginile sunt blocate, deci nu te poti baza pe faptul ca vor fi vazute. Drept urmare incearca sa fi adaugat cat mai repede in lista sa de emailuri (Address Book), adauga alt text pentru toate imaginile din email si testeaza emailul tau fara imagini inainte de al expedia.
Tine cont de lungimea frazelor si a liniilor de text. Fii cat mai concis si mai exact in redarea informatiilor. Limiteaza-te la 60-70 caractere pe o linie de text. Include spatii libere intre paragrafe si imagini pentru a reda un spatiu aerisit dar totusi organizat. Foloseste font-uri cat mai vizibile pentru a nu chinui audienta. In general pentru paragrafe, dimensiunea font-ului se incadreaza intre 10-12, insa cu cat este mai vizibil cu atat mai bine.
Testarea finala – nu uita ca inainte de expediere sa testezi mesajul tau in diferiti clienti de email si diferite browsere pentru a avea o livrabilitate cat mai mare.
Urmareste-ne pe: