Orice business are nevoie de o rampa de lansare pentru a produce bani si implicit profit. Rampa se numeste promovare iar aceasta se realizeaza prin diferite metode, cele mai frecvente fiind costisitoare si care au la baza marketingul bazat pe intrerupere. In toata aceasta nebuloasa nepersonalizata, unde mesajele au ca target masa si nu individul, numai anumite brand-uri reusesc sa se evidentieze, restul ramanand in umbra.
Rapiditate si diversitate
Promovarea prin email ofera posibilitatea trimiterii in doar cateva momente (in functie de conexiunea internet) a unor informatii relevante catre client, decizia de a vedea mesajul ramanand in controlul celui vizat.
Continutul poate diferi de la email la email, poate fi un text, o imagine (jpeg, png, psd) poate fi un film (avi, mpeg) sau audio (mp3, wmv). Calitatea unui email nu se caracterizeaza prin cantitatea informatiei ci prin relevanta ei.
Dupa cum am mentionat intr-un capitol anterior, emailul este un instrument folositor insa de care nu trebuie abuzat. Excesul va poate trimite in lista neagra (Blacklist) iar aici poate incepe sfarsitul vostru in domeniul online.
Intelegerea clientului si apoi permisiunea
Fii focusat pe nevoile clientului si nu cheltui bani si timp in atragerea altora noi. Altfel spus cota clientului trebuie sa primeze in fata cotei de piata din simplul motiv ca vei realiza un profit mai mare. De ce? Simplu, concentrandu-te asupra unui numar redus de clienti, dar ale caror business-uri le vei intelege cu adevarat, comunicarea va fi mult mai simpla. Mai mult, stiind necesitatile vei reusi sa le oferi ce vor ei si nu ce credeai tu ca vor. Deasemenea, nivelul de permisiune, va creste odata ce clientul va observa interes din partea ta pentru a-l ajuta.
Concluzia ce rezulta in urma ecuatiei de mai sus se transpune intr-o mai buna gestiune a resurselor si efortului depus pentru fiecare client in parte. In loc sa te ocupi de 100 clienti ale caror nevoi nu le cunosti indeaproape, si deasemenea nu iti aduc profituri egale, mai degraba iti concentrezi eforturile catre 30 dintre acestia si care cumuleaza de fapt 70% din totalul veniturilor. Astfel vei economisi timp, si te vei putea concentra pe nevoile celor 30%, intelegandu-le afacerea si permitandu-ti sa gasesti noi oportunitati de colaborare. Gradul de permisiune acordat de cei 30% din clienti va creste datorita implicarii de care vei da dovada iar vanzarea va veni de la sine.
Prin acordarea permisiunii ti se acorda sansa de a intra in dialog cu potentialul client iar prin adresarea intrebarilor corecte sa-i oferi exact ce isi doreste cu adevarat. Emailul nu face apoi decat sa continue acest dialog insa prin respectarea regulilor stabilite de la inceput.
Odata stabilite aceste reguli promovarea afacerii tale cu ajutorul emaillului nu va fi decat o consecinta a permisiunii obtinute. Desi nu toate emailurile vor fi de interes la acel moment pentru client, ele vor avea cea mai importanta caracteristica, vor fi anticipate.
Tipuri de email marketing
Emailuri de tip Postcard
Acest model de email reprezinta scurte informari despre oferte speciale sau produse noi lansate. Nu foarte aglomerate textual, insa cu un impact vizual deosebit, au menirea de a impulsiona destinatarul sa actioneze in acel moment sa cumpere sau sa ceara o oferta pentru produsul sau serviciul promovat in email. .
Emailuri de tip Catalog
Chiar din denumire reiese ca aceste emailuri sunt de fapt varianta online a cataloagelor si brosurilor printate, avand drept obiectiv incurajarea clientilor sa se familiarizeze vizual cu ultimele produse si binenteles sa le si achizitioneze. Cel mai important, la un astfel de email, este organizarea continutului care desi contine multa informatie, si aici ma refer in principal la imagini si mai putin la text, sa empateze cu ceea ce vrea sa vada destinatarul.
Email Newsletter
Sunt emailuri care contint informatii de ultima ora vis-a-vis de un produs/serviciu pe care il promovezi, o participare la un eveniment etc. In principiu este vorba de mentinerea relatiei cu fiecare client in parte, ceea ce inseamna ca emailurile trebuie sa fie relevante . Principalele directii care sunt vizate de continutul acestui email sunt reprezenate de pastrarea clientilor actuali si implicit reinoirea contractelor de colaborare, promovarea imaginii companiei tale si binenteles recomandarea ta si a serviciilor pe care le oferi catre terte parti.
Email Press Release
In functie de industria in care activezi vei dori probabil sa aduci la cunostiinta, anumitor clienti care se potrivesc profilului, informatii legate de bussines-ul tau sau noutati din domeniul tau de activitate.
Emailuri de tranzactie
In principal acest tip de comunicare este sa-i readuca aminte clientului ca are de facut o plata pentru serviciile prestate de tine si dupa caz, daca se apropie finalul contractului de colaborare, sa reinoiesti aceasta intelegere. Pentru acest lucru, structura unui astfel de email trebuie sa contina in mare un link catre plata online ori o alta posibilitate de plata. Pentru un efect garantat, si aici ma refer la prelungirea contractului, trebuie sa ai la baza un proces care sa cuprinda o campanie de emailuri premergatoare. Acest email trebuie sa convinga clientul ca are un motiv bine intemeiat sa continue aceasta relatie, iar aici vei interveni tu prin diverse mijloace, si anume evidentierea punctelor forte care au dus la aceasta colaborare si binenteles beneficiile aduse clientului in aceasta perioada de colaborare. Campania aceasta poate incepe cu doua luni inainte, o luna sau doua saptamani neexistand o anumita regula, insa o perioada premergatoare suficienta pentru a pregati clientul. .
Emailuri Opt-in si Opt-out
Sunt emailuri de confirmare pentru inscriere / abonare sau pentru dezabonare. Asa cum probabil ati sezizat de multe ori, in momentul in care va inscrieti pe anumite situri sau va abonati la Newsletter-ul unor companii, primiti pe adresa de email mentionata un link de confirmare prin care vi se cere permisiunea de a trimite diferite informatii via email.
Urmareste-ne pe: