Astazi am primit pe adresa EmailWing un email care pe mine personal m-a bucurat foarte mult. In sfarsit se pare ca si in Romania incepe sa se schimbe ceva in ceea ce priveste intelegerea corecta a activitatii de email marketing. O persoana dorea sa afle cum poate face corect email marketing pentru afacerea pe care o conduce. In urmatoarele randuri vei gasi raspunsuri la intrebari care probabil te macina ca pe oricare alt roman posesor de adresa de email.
Intrebarile sunau cam asa:
I: "Primim tot mai des mesaje nesolicitate de la diferite firme, care de cele mai multe ori contin la finalul email-ului referiri la faptul ca mesajul nu e spam deoarece contine informarii despre cel care trimite si mai contin si link-uri de dezabonare".
Raspuns:
Legislatia din Romania este cat se poate de clara - Art 6, al 1, din Legea Comertului Electronic (365/ 2002) spune ca "Efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari".
Legislatia Uniunii Europene (Directiva UE 2002/58/EC) la care suntem aliniati si noi, face o precizare mult mai clara - "toate adresele colectate trebuie sa fie confirmate Opt-in", adica pe scurt confirmate printr-un email de confirmare a abonarii).
Deci in concluzie toate textele afisate in partea de jos a email-ului sunt inutile, iar activitatea celor ce trimit astfel de mesaje nu este altceva decat Spam.
I: "Nu inteleg de ce ar trebui sa ma dezabonez daca nu m-am abonat vreodata, apasand dezabonare de fapt as putea confirma ca am fost abonat ceea ce nu este adevarat. Intotdeauna cand raspund la un astfel de mesaj nesolicitat le scriu in mesaj sa ma dezaboneze ei si sa nu-mi mai trimita mesaje, dar unii continua sa-mi trimita mesaje nesolicitate. Cei care folosesc servicii de email marketing nu pot modifica lista de email-uri, sa stearga de acolo o adresa de email, sunt sunt prea lenesi, ori doresc sa-mi arate ca pot sa-mi trimita email-uri nesolicitate fara ca eu sa-i pot opri?"
Raspuns:
Aceeasi legislatie amintita mai sus spune ca orice abonat (si aici se refera la abonatii colectati prin metode legale), trebuie sa aiba dreptul la dezabonare. O platforma de email marketing ca cea dezvoltata de noi ofera un sistem automatizat de dezabonare, adica la apasarea butonului "dezaboneaza-te", adresa este automat eliminata din lista, ne mai existand posibilitatea de re-abonare sau de trimitere a altor comunicari catre acea adresa.
Ce este diferit de aceste practici normale, legale sau cum vreti sa le numiti, este un email marketing prost inteles si defectuos, care aduce numai prejudicii de imagine afacerii tale, destinatari nemultumiti, agasati si enervati.
I: "Doresc sa inteleg email marketing-ul pentru a elimina orice stare conflictuala cu cei care folosesc email marketingul si eventual sa-l folosesc si eu in promovarea afacerii mele. Cum se achizitioneaza o lista de mail-uri pentru a fi folosita in email marketing?"
Raspuns:
O lista de email-uri nu se achizitioneaza! O lista se creste folosind tehnici de marketing cu permisiune. Noi am incercat sa adunam la un loc cateva astfel de tehnici, pe diferite domenii de activitate, in sectiunea - Cum colectez corect adrese de email. Puteti vedea ce este corect sau gresit in ceea ce priveste activitatea de colectare a adreselor de email si in sectiunea – Politica Anti-Spam.
Momentan ca si destinatar suparat de emailurile primite la care nu te-ai abonat niciodata singura metoda de "taxare" a expeditorului este apasarea butonului "raporteaza Spam" pus la dispozitie de toate serviciile de email (Yahoo, Gmail, Hotmail). Din pacate calea juridica in Romania este de multe ori foarte anevoioasa, dar exista totusi un precedent, anul 2010 care a adus prima amenda substantiala, chiar unei cunoscute case de avocatura din Bucuresti pentru activitati de Spam.
I: "Cine garanteaza celui care face email marketing ca lista e ok si toti cei din lista s-au inscris undeva si sunt de acord sa primeasca email-uri?"
Raspuns:
Garantia este oferita doar de colectarea corecta a adreselor. Detalii aici.
I: "Ce preturi trebuie sa plateasca o firma ca sa poata sa inceapa sa faca email marketing, ce progam trebuie folosit, pe ce sisteme de operare se poate folosi."
Raspuns:
Activitatea de email marketing nu este deloc costisitoare in schimb colectarea adreselor folosind principiile permisiunii (legal, corect) poate fi un pic mai scumpa realizandu-se doar cu multa rabdare si in timp. Se poate utiliza o platforma 100% online ca cea dezvoltata in Romania de EmaiWing, care pe langa o gestionare inteligenta a listelor cu adrese de email, ofera instrumente avansate de segmentare si rapoarte detaliate post-expediere cum ar fi numarul de deschideri, click-uri pe link-urile din interiorul email-ului, etc.
Trimiterea a mii de mesaje pe liste de email-uri cumparate sau adunate din Web prin tehnici interzise ca (harvesting-ul – culegerea din alte site-uri) etc nu iti aduce nici un beneficiu, pentru ca probabilitatea ca acei destinatari sa fie interesati de serviciile tale este foarte mica, aproape de 0, si nu vei face decat sa ii enervezi. In zilele noastre cand suntem bombardati cu mii de mesaje din toate partile si pe toate canalele, gradul nostru de interes scade dramatic, singura solutie este marketing-ul cu permisiune.
Urmareste-ne pe: