Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Avantajele campaniilor de email marketingului

Avantajele campaniilor de email marketingului
Leonard Latescu
29 June 2010

Dialogul si increderea provenita din acest dialog, reprezinta piatra de temelie in cadrul oricarei afaceri. Odata stabilita aceasta conexiune, ambele parti vor avea de castigat atat pe termen scurt dar mai ales pe termen indelungat. Email marketingul nu face altceva decat sa plece de la aceasta premiza, de incredere reciproca, pentru a obtine atat de importanta permisiune.

Aceasta permisiune se refera la acceptul destinatarului de a primi de la tine, la un anumit interval de timp, diverse tipuri de informatii (newsletter, white paper, studii de caz sau
sfaturi si trucuri (Tips&tricks)) sau diverse promotii (cupoane de reduceri, invitatii la anumite evenimente, concursuri sau gratuitati). Chiar si asa, daca abuzezi de acest privilegiu, profitand de acest lucru mai mult decat este cazul, poti avea probleme de credibilitate fiind catalogat in cele din urma ca spammer (acest lucru coincide cu trecerea adresei tale de email intr-o
lista neagra (Blacklist) sau, mai rau, poti incalca anumite norme legislative (vezi http://www.legi-internet.ro). Pentru a evita acest lucru, trebuie sa respecti regulile de baza ale email marketingului, si anume informatia trimisa trebuie sa fie anticipata, personalizata si nu in ultimul rand relevanta pentru destinatar.

Cum stabilesti aceste aspecte? Nimic mai simplu, poti folosi diverse formulare de inscriere, cu diferite etape de permisiune care iti vor oferi toate informatiile de care ai nevoie. Aceste etape coincid cu volumul de informatii solicitate de catre tine. Mai exact, prima etapa reprezinta o intrerupere, si reprezinta pasul in care vei afla daca vei avea sau nu permisiunea clientului. Drept urmare, este vital ca acesta prima intrerupere sa fie cat mai calculata, astfel incat informatia trimisa sa fie de interes pentru posibilul client. Modalitatea de colectare a unor date sumare cum ar fi numele, numele companiei si adresa de mail trebuie atent introdusa in continutul emailului pentru a nu forta bunavointa destinatarului mai mult decat este cazul. Odata finalizat acest pas, nu trebuie altceva decat sa gestionezi cat mai atent aceasta relatie fara sa abuzezi de permisiunea acordata.

Care sunt beneficiile cand vorbim despre email marketing?

Daca pana acum am facut o mica introducere in email marketing, si anume modalitatea de a pune in practica acesta strategie, sa vedem mai departe si care sunt principalele beneficii ale acestuia.

Costuri reduse

Costurile reduse reprezinta unul din principalele beneficii ale email marketingului. In fapt singurele costuri reprezinta copyrightul si designul care odata stabilite de la inceput nu iti vor mai consuma bugetul. Mai departe nu ramane altceva decat sa creezi cat mai multe campanii de email marketing, costul producerii si expedierii fiind zero.

Flexibilitate

“Timpul costa bani” cam asta ar spune orice om de afaceri in momentul in care cineva l-ar intrerupe cu un mesaj fara sens. Insa daca acest mesaj are relevanta, si este solicitat, el se va regasi in casuta de mail pana in momentul in care destinatarul va crede de cuviinta ca are timp pentru a-i da importanta. Astfel decizia de a consuma informatia trimisa de tine, si mai ales momentul in care sa o faca, este pe deplin a sa.

Managementul campaniilor

Poti cuantifica numarul emailurilor trimise si a celora la care ai primit un feedback, deci poti face o analiza amanuntita, iar la finele fiecarei campanii poti trage concluzii care te vor ajuta in proiecte viitoare.

Expediere rapida

Un alt atu consta in rapiditatea stabilirii amanuntelor legate de o astfel de campanie de email marketing. Avand deja platforma, nu trebuie decat sa pui cap la cap ideile echipei, si in urma unei sesiuni de brainstorming sa dai drumul la o campanie de marketing, toate detaliile tehnice fiind prestabilite deja.

Relevanta campaniei este stabilita in mare masura de gradul de permisiune obtinuta in timp de la fiecare client in parte. Cu cat stim mai multe despre nevoile fiecaruia, cu atat informatia pe care urmeaza sa i-o furnizam este mai exacta si mai de interes pentru acesta.

Relevanta mesajului

Eficienta mesajului este deasemenea de interes pentru tine. Ofera posibilitatea clientului sa aiba acces la toate informatiile de interes pentru el prin introducerea unor linkuri, catre magazine online in corpul acestor emailuri. Acest aspect simplifica si eficientizeaza mai mult etapele de achizitie a unor produse.