Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Strategie campanii email marketing (Recapitulare, Partea a II-a)

Strategie campanii email marketing (Recapitulare, Partea a II-a)
Bogdan Tinteanu
30 June 2010

Construirea emailului

Construirea emailului este jumatate arta, jumatate marketing. Urmareste standardele si exemplele de succes pentru a asigura rentabilitatea propriilor emailuri. Fii sigur ca emailul tau este vizualizat la fel in toti clientii de email.

Acorda mare atentiei adresei de expediere (From) si liniei de subiect

Acest lucru este foarte important in cresterea ratei de deschidere a emailurilor (open rate). Adresa de expediere (From) trebuie sa fie recunoscuta de destinatarii tai, asa ca fii consecvent in utilizarea unei singure adrese. Linia de subiect trebuie sa reprezinte un carlig pentru destinatarii tai, asa ca elaboreaza cu atentie mesajul.

Nu subestima impactul modulelor de previzualizare (preview pane)

E bine de stiut ca multe persoane folosesc modulul de previzualizare al emailurilor oferit de clientii de email, inainte de a deschide un email. Acesta afiseaza cativa centimetri din partea de sus a emailului. Daca partea de sus pare atragatoare acestia, acceseaza emailul, daca nu risti sa il stearga fara sa il acceseze.

Pastreaza continutul scurt si la obiect

Cititul pe monitor este mult mai obositor decat cel al cartilor, revistelor sau ziarelor. Asa ca nu folosi blocuri mari de text in corpul emailului. De asemenea nu uita ca marea majoritate a oamenilor scaneaza dintr-o privire tot emailul urmand sa se opreasca doar pe zonele ce prezinta un real interes. Paragrafele cu 5-6 linii sunt cele mai bune. Impartirea in coloane de asemenea este de un real folos in usurarea lecturarii.

Nu exagera cu designul

Designul complex se incarca foarte greu, iar tu trebuie sa iei in calcul ca nu toata lumea dispune de internet de mare viteza. Elementele grafice trebuie sa fie simple, putine, iar emailul trebuie sa transmita acelasi mesaj si fara acestea. Nu uita ca multi clienti de email blocheaza din start elementele de design si pozele.

Nu supraincarca emailul cu linkuri

Imagineaza-ti linkurile din email ca pe o harta, prin care vrei sa iti ghidezi destinatarii catre o actiune anume premeditata de tine. De asemenea incearca sa ii faci sa deruleze tot emailul pentru a ajunge la linkuri. Nu uita! - linkurile cu buton trebuie sa contina si eticheta text
(ALT tag), pentru situatia in care clientul de email blocheaza designul.

Fii sigur de integritatea codului HTML

Programele de citire a emailurilor instalate pe PC sunt mult mai sensibile la interpretarea codului HTML decat browser-ele Web. Adica un email care arata perfect in Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Crome, chiar si in Mozilla Thunderbird poate fi un dezastru in Outlook Express. Exista reguli speciale pentru codarea HTML, asigura-te ca le respecti.

Asigurarea calitatii emailului este un lucru foarte important. Trimiterea de emailuri care contin dezacorduri gramaticate, litere lipsa, linkuri care nu functioneaza nu fac decat sa dea dovada de lipsa de profesionalism. Citeste cu atentie textul inainte de a il expedia si tine minte ca este bine sa il mai citeasca inca o persoana care nu a participat la editare.

Testarea este un alt punct cheie peste care nu este bine sa treci. Trimite un email de test in toate tipurile de casute de email (@yahoo, @gmail, @hotmail) si deasemenea deschide emailul cu toti clientii de email existenti.

Urmareste indicatorii de livrare

Indicatorii de livrare sunt indicatori cheie pentru cineva care expediaza emailuri. Daca emailul tau a aterizat la gunoi (Bulk) sau daca nu a ajuns deloc, totul va fi reflectat de acesti indicatori.

Foloseste o platforma specializata de email marketing

Prin folosirea unei platforme specializate de email marketing vei avea acces la monitorizarea tuturor indicatorilor de livrare.

Nu pune egal intre o rata mica de respingere (bounce rate) si una mare de livrare (deliverability rate)

Sunt filtre interne ale diferitelor organizatii care nu comunica expeditorului daca emailul a fost filtrat ca spam sau nu. Asa ca un email care nu a aparut ca respins nu inseamna ca este si livrat.

Verifica daca Webhostul se afla pe vreo Lista neagra (Blacklist)

Este foarte important daca trimiti emailuri de pe un server public sa verifici daca nu cumva acesta apare pe vreo lista neagra (black list). Acest lucru iti poate afecta puternic rata de livrare (deliverability rate).