Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Strategie campanii email marketing (Recapitulare, Partea a I-a)

Strategie campanii email marketing (Recapitulare, Partea a I-a)
Bogdan Tinteanu
30 June 2010

Dezvolta o strategie de email marketing

Am vorbit despre importanta unei strategii de email marketing in materialele anterioare. Strategia este ca o harta care te ajuta mult in realizarea unor campanii performante. Foarte multi pornesc la drum fara a avea o strategie, cheltuind foarte multi bani pe campanii ineficiente. Un plan strategic este o necesitate nu un moft, in cele ce urmeaza iti prezint cateva linii definitorii:

Priveste mereu spre competitorii tai

Acest lucru te va ajuta sa le identifici punctele slabe, fapt ce iti va asigura avantaje competitive. De asemenea poti invata de la acestia ce este bine sa faci si ce nu.

Focalizeaza-ti efortul

Folosind email marketingul pentru a vinde toate produsele sau serviciile tale este un efort foarte mare. Cel mai bine este sa te focalizezi pe unul, doua produse sau servicii care vizeaza o anumita nisa de clienti. Dupa ce ai inregistrat succese cu acestia, poti extinde catre alte produse sau catre o plaja mai mare de clienti.

Creaza o strategie realista

Asigura un continut realistic strategiei tale, bazat pe resursele de care dispui in momentul respectiv. Este mai bine sa ai o strategie cu un continut simplu pe care sa o duci cu succes la implinire, decat una foarte complicata care necesita eforturi mult peste puterea ta.

Defineste-ti obiectivele cantitative

Prima data cand vei incerca acest lucru vor fi doar numere aruncate in aer. Nu te speria! Cu timpul le vei ajusta obtinand in final cifre foarte apropiate de realitate.

Nu privi strategia ca pe ceva scris in piatra

Lucrurile se schimba, iar tu trebuie sa fii mereu pe cursul corect, asa ca este necesar sa iti adaptezi strategia din mers. Dupa ce inveti ce se potriveste pentru tine si ce nu, esti liber sa o ajustezi dupa noua linie trasata.

Realizarea unei strategii iti va lua ceva timp. Daca iti cunosti foarte bine competitia, resursele disponibile si capacitatea ta creativa, poti trasa o strategie intr-o singura zi. Daca nu, vei avea nevoie de ceva timp, dar niciodata sa nu il consideri timp pierdut.

Creaza-ti propria lista de emailuri

Este foarte recomandat sa iti dezvolti lista de email imediat dupa ce ai gandit strategia. Trebuie sa incepi prin obtinerea aprobarii (Opt in) pentru a avea o lista consolidata la inceperea campaniei.

Trebuie sa ai lista ta

Este foarte dificil, chiar imposibil sa gandesti o strategie in care sa nu te bazezi pe o lista proprie de emailuri.

Trebuie sa folosesti aprobari de tip (Opt in)

Pentru a atinge performante in timp cu rezultate reflectate in indicatori de livrare este necesar sa obtii cat mai multe aprobari de tip (Opt in). Tu iti cunosti publicul tinta mai bine decat oricine, gaseste persoanele potrivite care iti vor acorda aprobarea (Opt in) si vei crea o lista valoroasa.

Nu fi tentat de scurtaturi

Strangerea de adrese fara a cunoaste nimic despre acestea (e.g. scraping sau harvesting) nu este un substitut pentru obtinerea aprobarilor (Opt in). Aceste liste de adrese nu vor ajunge niciodata sa aduca rezultatele dorite si mai mult iti pot aduce plangeri de spam.

Foloseste metode online si offline pentru a obtine aprobari (Opt in)

Punctul natural in care poti incepe sa strangi aprobari (Opt in) este propria pagina web. Deci concentreaza-ti eforturile pe cresterea traficul pe pagina web. In functie de domeniul tau de activitate poti folosi si tehnici offline de adunare a adreselor (formulare de feedback pentru clienti, carduri de fidelitate etc).

Nu plictisi vizitatorii in pagina de inscriere

Cerea multor informatii in pagina de inscriere poate conduce foarte usor la renuntare si implicit la pierderea unei posibile aprobari (Opt in). Opreste-te la maxim 5 informatii din care doar 3 obligatorii. Dar gandeste-te cu atentie la aceste informatii pentru ca vor fi foarte importante in momentul in care vei dori sa segmentezi listele.

Creearea propriilor liste de emailuri reprezinta un punct critic in activitatea de email marketing. Asigura-te ca persoanele care ti-au acordat aprobarea (Opt in) vor primi conform strategiei tale doar informatii relevante.

Petrece ceva timp gandindu-te la designul si mesajul din butonul de Call To Action (indemnare la actiune). Oferind valoare mesajului procentul de aprobari (Opt in) va creste substantial.