Este evident ca atunci cand un newsletter este anticipat si relevant, probabilitatea ca destinatarii sa il citeasca si sa reactioneze, este din ce in ce mai mare. Cu totii ne dorim sa ajungem rapid la o audienta mult mai loiala, multumita si receptiva la comunicarile noastre. Dar cum ne dam seama daca comunicarea noastra este bine directionata si relevanta pentru destinatarii nostri? In acest articol vom vorbi despre tehnici simple de segmentare si testare pentru o imbunatatire rapida a rezultatelor in campaniile de email marketing.
Calitate vs cantitate in email marketing
Sa ne gandim la liste de emailuri, in general. Pentru cei mai multi o lista de emailuri este buna daca este mare. O idee cat se poate de gresita. Cu cat lista de emailuri este mai mare, cu atat mai dificil iti va fi sa dezvolti continut cu adevarat semnificativ pentru toti destinatarii. Iar lipsa de interes se va traduce, cu timpul, intr-o rata de deschidere foarte scazuta. Solutia este una simpla si la indemana ta, cu ajutorul instrumentului de segmentare comportamentala oferit de EmailWing, vom construi mai multe liste mici, care impreuna sa formeaze o singura lista mare, dar de calitate.
Maximizarea rezultatelor campaniilor
Dezvoltarea unei strategii de segmentare eficienta s-a dovedit a fi fundamentala in eficientizarea programul de email marketing si cresterea veniturilor. Segmentarea destinatarilor nu este un lucru dificil, trebuie doar sa incepi cu datele comportamentale pe care platforma EmailWing ti le pune la dispozitie. Incepi prin examinarea atenta a ratelor de deschidere. Vei descoperi ca sunt destinatari care aproape intotdeauna iti deschid email-urile, cativa care deschid foarte rar si alta categorie care probabil nu au deschis niciodata. Imaginaza-ti o segmentare dupa criteriul "aproape intotdeauna deschide" si "deschide rar". Apoi imagineaza-ti o strategie de comunicare care sa respecte aceste criterii. Incepi prin a trimite un email la grupul "deschide rar", pe care ii poti intreba printr-un chestionar simplu ce isi doresc sa gaseasca in continutul newsletter-ului. Pe de alta parte incepi sa tratezi grupul "aproape intotdeauna deschide", cu mult mai mare atentie.
Rezultate asteptate in email marketing
O buna strategie de segmentare este cea mai simpla modalitate de a eficientiza programul de email marketing si de a mari gradul de interactivitate. Odata ce ai identificat segmentele, pasul urmator este sa te gandesti cum ar trebui sa difere continutul pentru fiecare segment in parte. Combinatia dintre o segmentare eficienta si o buna utilizare a continutului dinamic iti permite sa furnizezi continut relevant abonatilor si indirect sa cresti gardul de satisfactie al acestora, ceea ce in timp va va aduce vanzari si profituri mai mari. O astfel de comunicare foarte focalizata va genera, cu siguranta, rezultate peste asteptari. Chiar daca in unele cazuri astfel de segmente sunt destul de mici, rata de deschidere variaza intre 50% si 80%, iar rata de click variaza intre 60% si 80% dintre cei care deschid. Rata de conversie, de cele mai multe ori in aceste cazuri, depaseste 20%.
Urmareste-ne pe: