Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Importanta realizarii unui plan de comunicare pentru campaniile de email marketing

Importanta realizarii unui plan de comunicare pentru campaniile de email marketing
Bogdan Tinteanu
17 October 2010

Nu te-ai gandit niciodata la un plan de comunicare prin email marketing?

O astfel de planificare nu este nici pe departe atat de complicata precum iti imaginezi. De fapt, este usor, avand in vedere ca tu iti cunosti cel mai bine afacerea si clientii, iar pe de alta parte o planificare in avans poate avea un impact imens asupra activitatilor de email marketing.

In ce consta acest plan de comunicare prin email marketing

Crearea unui template de email, cu o grafica adaptata brand-ului tau sau paginii Web, un continut bun, presarat cu butoane de indemnare la actiune, reprezinta doar jumatate din eforturile ce trebuie facute pentru un email marketing performant.

Cealalta jumatate o reprezinta analiza rapoartelor in urma campaniilor de email marketing si planificarea bazata pe ceea ce ai invatat despre clienti si ceea ce se intampla in domeniul tau si pe piata de profil.

Email marketingul ghidat dupa un plan de comunicare te ajuta sa fii proactiv cu clientii si sa reactionezi cat mai bine la tendintele pietei. Acesta combina ceea ce ai invatat despre clientii tai, in urma istoricului de comportament, cu un calendar de evenimente. Esti gata sa incepi?

Primi pasi pentru a crea un plan simplu, valoros si relevant!

Rapoartele cu privire la comportamentul destinatarilor reprezinta o comoara de informatii despre dorintele si asteptarile clientilor tai. Nu uita sa arunci o privire inapoi si sa iti pui cateva intrebari: Cine ti-a deschis emailul? Dar cine nu a deschis si de ce? Cine si pe ce a dat click? Liniile de subiect folosite au avut efectul asteptat? Butoanele de indemnare la actiune au fost cele mai eficiente?

Gasesti statistici de email marketing pentru domeniul tau pe pagina Marketing Sherpa sau in statisticile anuale publicate de WhiteImage. Aboneaza-te la newsletter-ul concurentei si fii la curent cu tot ce inoveaza acestia. Partea cea mai grea din plan nu este crearea de comunicatii, ci analiza rezultatelor si interpretarea cat mai buna a raspunsurilor. Incearca analize regulate pentru campaniile tale - cel putin lunar.

Cat de des destinatarii mesajului tau vor sa auda de tine? Cat de des poti sa realizezi realist un buletin de stiri? Dar o oferta promotionala? Ai capacitatea sa organizezi un eveniment de vanzari? Cele mai multe afaceri B2B si B2C ar trebui sa comunice prin email cel mult de doua ori pe luna - mai des doar in cazul in care ai evenimente deosebite.

Daca esti la inceput, comunica lunar la un nivel acceptabil. Nu uita un aspect foarte important, permisiunea este un activ „perisabil”, continutul irelevant si plictisitor, agasarea destinatarului prin comunicari foarte dese, nu te vor conduce decat spre dezabonari in masa. Intreaba clientii pe pagina de inscriere cat de des doresc sa auda de tine si ceea ce doresc sa primeasca de la tine – articole, un buletin informativ lunar sau trimestrial, actualizari, promotii speciale saptamanale, etc

Elemente, cum ar fi comunicate de presa, buletine de stiri din industrie, articole preluate, sunt "blocate" de timp si de multe ori nu se potrivesc intr-un program regulat. Planifica pentru ei, materiale ce permit o flexibilitate suficienta.

Acum, ca ai analizat rapoartele si ti-ai dat seama cat de des sa comunici cu destinatarii si ce isi doresc acestia sa primeasca, e timpul sa pui la punct calendarul.

Iata cateva modalitati de a aborda urmatoarele 6 luni: sarbatori, anotimpuri, cicluri de cumparare, evenimente de vanzari, buletine de stiri etc.

Nu trebuie sa fii o companie mare pentru a crea evenimente pentru afacerea ta. Acestea ar putea include noi produse si servicii dezvoltate, un stoc excedentar si clearance-ul de vanzari, intamplari parghie in industria ta, etc.