Ce poate fi asa de greu in a trimite emailuri? Oricine poate trimite emailuri si cu putin efort poate chiar monitoriza ce se intampla la destinatie. Cu siguranta este putin mai greu sa lansezi o campanie de email marketing prin care sa atingi obiectivele scontate. Este exact acea parte esentiala pentru orice om de afaceri: partea cu "show me the money".
Fie ca esti beneficiarul direct al campaniei, fie ca organizezi programul de email marketing al unui client, fiecare esec in a atinge obiectivele se va traduce in sfarsitul acestei activitati. Daca prestezi acest serviciu unui client, acum este momentul sa uiti de Photoshop, HTML, CSS si alte tehnologii in care ai investit mult timp de studiu si pe care ai ajuns sa le visezi.
Acum este momentul sa fii extrem de atent la afacerea clientului tau. Este momentul sa te pui in locul acestuia. Intelege produsele si serviciile, politica de marketing, politica de vanzari, relatia cu clientii. Este momentul critic al intregului proiect de email marketing, asa ca trage adanc aer in piept si deschideti ochii si urechile.
Pune intrebarile cheie la momentul oportun
Alaturi de clientul tau, incercati sa raspundeti la urmatoarele intrebari:
- Cui intentionam sa trimitem campania de email marketing? Ex: Abonatilor la newsletter, clientilor existenti, clientilor potentiali care te-au vizitat la stand, participantilor la eveniment.
- Care este motivul principal pentru care dorim expedierea campaniei? Ex: Cresterea vanzarilor online, cresterea numarului de clienti la prima achizitie, repetarea achizitiei in cazul clientilor actuali.
- Ce tip de email dorim sa trimitem? Ex: Newsletter, anunt, catalog, comunicat de presa.
- Ce tip de continut vom transmite? Ex: Oferte speciale / discounturi, reminder, articole informative.
- Cu ce frecventa vom trimite mesajele? Ex: saptamanal, bilunar, lunar.
- Exista o identitate vizuala cu care trebuie sa te conformezi?
- Ce exemple de campanii de email maketing ii plac clientului tau?
Stabileste obiectivele
Inainte sa desenezi prima linie in Photoshop sau sa tastezi prima eticheta HTML, trebuie sa iti fie foarte clare obiectivele campaniei. Mai mult ca sigur, raspunsul initial la intrebarea referitoare la motivul principal va fi "cresterea vanzarilor".
Nu te multumi numai cu acest raspuns. Este mai intelept sa incerci sa afli si sa abordezi obiective mai specifice de atat. Un obiectiv de genul "atragerea unui nou client" poate sa nu fie ridicol, cum pare la prima vedere. Exista produse sau servicii a caror valoare poate sa acopere bugetul de email marketing pe 1 an sau mai multi.
Daca este dificil de cuantificat cresterea vanzarilor pentru produsul sau serviciul X, in randul clientilor potentiali Y, incearca sa identifici eficienta altor canale de promovare in cazul de fata, ca baza in estimarea obiectivelor.
Exista oameni de afaceri care pot lua drept baza de calcul si indicatori non-financiari. Unii proprietari de magazine online pot sti, de exemplu, ca o crestere cu 5% a numarului de vizitatori inseamna, in medie, o tranzactie efectuata.
Alte exemple de obiective ale campaniei de email marketing:
- 20% dintre abonati au deschis emailul
- restabilirea contactului direct cu 5 clienti anteriori
- 300 de persoane au dat click pe linkul cu promotia de Paste
- 200 de persoane au vizualizat pagina din site referitoare la excursiile la Paris
Masoara rezultatele si incearca sa aduci imbunatatiri
Nu-i asa ca ai prins ideea? Odata ce ai clar stabilite obiectivele se simplifica si modul in care vei colabora cu clientul tau. Ma refer aici la clasicele discutii in care se revine asupra unor aspecte mai putin importante, detalii care pot ucide proiectul in fasa, mai ales cand se uita ce s-a discutat anterior sau se schimba peste noapte prioritatile.
Si mai important este ca devine simpla monitorizarea rezultatelor pentru ca acum stii ce cauti si stii ce sa masori. Programul de email marketing isi va arata virtutile cu usurinta in raport cu alte canale de promovare.
Foarte important este sa te adaptezi rapid in functie de ce ai observat si masurat la sfarsitul campaniei. Clientii ti-au dat raspunsul, trebuie doar sa ai rabdarea sa il citesti dincolo de grafice, tabele cu cifre si indicatori. Iscusinta ta de a modifica campaniile viitoare pentru mai multa focalizare, relevanta si eficienta va garanta un viitor linistit si sigur al programului de email marketing.
Urmareste-ne pe: