Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Cum poate subiectul sa schimbe totul in campaniile tale de email marketing

Cum poate subiectul sa schimbe totul in campaniile tale de email marketing
Bogdan Tinteanu
14 March 2011

Se intampla tot timpul...ai conceput continutul perfect pentru newsletter-ul tau, ai toate articolele scrise, poze cu linkuri, butoane de indemnare la actiune, social media share, etc. Dar, te confrunti cu sarcina dificila de a scrie o linie de subiect convingatoare si extrem de atractiva astfel incat destinatarii sa nu ii poata rezista?

Vestea buna este ca poti crea linii de subiect puternice si titluri de articol care sa iti atraga cititorii. Iata cativa pasi cheie pentru dezvoltarea unor subiecte irezistibile:

Lista lunara de subiecte fierbinti

Stii ce se mai discuta in domeniul in care activezi cu afacerea si modul in care publicul tau este afectat de asta? Sunt clientii ingrijorati de o scadere a puterii de cumparare sau de scumpirile succesive a carburantilor? Sunt clienti care cauta modalitati de a reduce la minim cheltuielile sau doar de a manca sanatos? Asculta zumzetul pietei, si pastreaza o lista a acestor subiecte mereu la indemana. In acest fel vei avea materie prima pentru continutul newsletter-elor si mai ales pentru linia subiect. Daca afacerea ta activeaza intr-o industrie sau pe o piata foarte dinamica, e bine sa examinezi subiectele fierbinti cel putin o data pe luna.

Include numere

Titlurile cu numere functioneaza foarte bine, deoarece acestea implica un continut usor de asimilat la o simpla trecere cu privirea. Deci, incepe sa folosesti si numere in linia ta de subiect. De exemplu:

  • "Doar 10 locuri centrale pentru spectacolul de saptamana viitoare";
  • "5 sfaturi simple pentru a creste vanzarile prin email marketing";
  • "3 moduri rapide de a iti colora casa la inceput de primavara".

Punerea unui numar in linia subiectului iti transforma ideea in ceva cuantificabil. "Trei moduri rapide", "Opt sfaturi simple", "Zece locuri centrale", etc. Acest lucru permite cititorilor sa stie exact la ce se pot astepta si ii poate face dornici de a citi continutul.

Daca te afli in incercarea de a descoperi o modalitate pentru a obtine numere in linia de subiect, gandeste-te numai la beneficiile pe care le oferi cititorilor tai. Sa spunem ca audinta este in cautarea de sfaturi pentru email marketing, iar beneficiul este reprezentat prin speranta de a maximiza vanzarile ajutati de acesta tehnica de marketing. O linie de subiect: "5 sfaturi simple de a creste vanzarile" va incuraja cu siguranta abonati sa deschida mesajul.

Materiale pentru inspiratie

Trebuie luata in considerare si obtinerea inspiratiei din titlurile care le citesti in publicatiile care iti cad in mana, zi de zi. O sursa de inspiratie poate fi si o pagina specializata in copyright cum este CopyBlogger.com. Acesta ofera o vedere out-of-the-box pentru linii de subiect distractive si idei de titluri pentru email marketing sau blogging.

Incurajeaza actiunea

Prin orice linie de subiect asigura-te ca ai inclus si o chemare la actiune, cum ar fi un termen limita, un numar limitat de locuri sau un text de genul "raspunde acum" pentru a obtine de la destinatar un feedback imediat.

Incearca sa eviti folosirea unor linii de subiect restrictive prin natura cuvintelor folosite (exemplu: pentru femei/ barbati/ copii, nunta, un titlu de carte etc). Daca doresti o segmentare ajuta-te de instrumentele inteligente oferite de platforma in gestiunea listelor, nu de linia subiect.

Gandeste-te la linia de subiect ca la un Tweet

Social media este un instrument excelent pentru a iti face antrenamentul in generarea de mesaje cat mai concentrate. De exemplu, pe Twitter, ai 140 de caractere pentru a comunica toata ideea, inclusiv adresa URL a mesajului. Asta e mult prea mult pentru o linie de subiect in email marketing. Intelepciunea conventionala spune ca toate liniile de subiect ar trebui sa fie formate de la cinci la maxim opt cuvinte si nu mai mult de 40 de caractere, deoarece limitarea vine de unde nici nu te astepti, unii clienti de email vor taia restul.

Cand vei vedea linia subiect ca pe un instrument de promovare multi-scop pentru mesajul tau, care ar trebui sa incurajeze deschiderea de emailuri asemenea feed-ul Twitter sau wall-ul de Facebook, atunci veti intelege de ce ar trebui sa spui mai mult decat "Noutati pe ..." Fii creativ, indraznet si dupa caz, joaca-te cu liniile de subiect. Personal raman mereu impresionat de liniile de subiect de la Newsletter-ul Cinemagia, departamentul lor de marketing da dovada de originalitate si mult curaj.

Testeaza liniile de subiect

Niciodata doua linii de subiect nu vor influenta la fel comportamentul destinatarilor. O modalitate excelenta de a verifica cele spuse va fi reprezentata de posibilitatea folosirii facilitatii A/B split, introdusa si in platforma EmailWing incepand cu luna mai. Folosirea unui continut comun intr-un email, cu o linie de subiect diferita, trimis la doua grupuri/ esantioane si apoi comparea ratei de deschidere va reprezenta un pas important in rafinarea actiunilor tale de email marketing. Vei putea testa o linie de subiect mai generica si una mult mai indrazneata. Abia atunci vei putea trage o concluzie stiintifica asupra textelor cu adevarat atractive pentru destinatarii tai.