Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Marketingul bazat pe permisiunea clientului

Marketingul bazat pe permisiunea clientului
Bogdan Tinteanu
21 June 2010

Cum sa transformi inflatia de mesaje de marketing intr-un avantaj? Cum ar fi daca obstacolele uriase cu care se confrunta strategiile de marketing bazate pe intrerupere, ar deveni un adevarat avantaj pentru tine si companie? Adevarul este ca, desi confuzia datorata supra-aglomerarii este mare si se tot amplifica, marketerii care se bazeaza pe permisiune reusesc sa o foloseasca in propriul lor avantaj. De fapt, cu cat confuzia este mai mare, cu atat mai profitabil va fi marketingul bazat pe permisiune.

Publicitatea are forta daca este anticipata, individuala si relevanta

Marketingul bazat pe permisiune incurajaza consumatorii sa participe la o campanie interactiva de marketing pe termen lung rasplatindu-i intr-o forma pentru ca au acordat atentie mesajelor tot mai concentrate. Imagineaza-ti ca mesajul de marketing pe care l-ai trimis este citit de 70% dintre destinatari (nu de 1% si nici de 5%). Imagineaza-ti ca mai mult de 35% vor raspunde. Asta se intampla atunci cand intri in relatie cu fiecare din potentialii clienti prin intermediul unor mesaje individuale, expediate in decursul timpului cu permisiunea lor.

Mesajele publicitare specifice marketingului bazat pe permisiunea clientului sunt: anticipate, individuale si relevante.

  1. Anticipat - oamenii se asteapta sa primeasca mesajele.
  2. Individual - mesajul se adreseaza direct persoanei vizate.
  3. Relevant - mesajul de marketing se concentreaza asupra unui produs de care destinatarul este interesat si evidentiaza aspectele importante ale acestuia.

Cel mai simplu mod de a releva deosebirea dintre marketingul bazat pe strategii de intrerupre si cel bazat pe permisiune este analogia cu cererea in casatorie. Aceasta comparatie ilustreaza totodata modul in care expedierea mai multor mesaje individuale in decursul unei perioade indelungate de timp are o eficienta superioara expedierii unui singur mesaj, indiferent cat de impresionant ar fi acesta.

Analogia cu cererea in casatorie

Marketerul care aplica strategii de intrerupere isi cumpara un costum extrem de scump, pantofi de firma si accesorii la moda. Apoi, dupa consultarea celei mai redutabile baze de date si a celor mei valorosi strategi de marketing, alege barul optim din punct de vedere al frecventarii de catre persoanele necasatorite. Intra in acest bar, se apropie de prima persoana si o cere in casatorie. Daca este refuzat, adeptul marketingului bazat pe intrerupere continua cu toate celelalte persoane din bar. Daca in final, se intoarce invins dupa efortul unei seri nereusite de propuneri in casatorie, cu siguranta de vina sunt costumul sau pantofi. Croitorul va fi concediat, strategul de marketing care a ales barul, concediat si el.

Adeptul marketingului bazat pe permisiune fixeaza mai intai o intalnire. Daca lucrurile merg bine cei doi vor iesi la o alta inalnire si dupa 10 sau 15 intalniri, ei ajung sa comunice cu adevarat, sa-si cunoasca reciproc nevoile si dorintele. Dupa 20 de intalniri ei isi prezinta familiile. In final, dupa 3 sau 4 luni de intalniri este lansata cererea in casatorie.

Marketingul bazat pe permisiune este ca si cum ai da o intalnire unei persoane. El reuseste sa transforme persoane necunoascute in prieteni si prietenii in clienti pe viata. Multe dintre regulile si beneficiile unei intalniri se aplica in marketingul bazat pe permisiune.

Obtinerea unei intalniri cu clientul

  1. Ofera potentialului client un stimulent pentru bunavointa de a-ti acorda atentie.
  2. Exploatand atentia acordata de catre potentialul client, pune la punct un program de oferire a unor informatii relevante privind produsul sau serviciul tau.
  3. Improspateaza stimulentele pentru a fi sigur ca potentialul client continua sa iti acorde permisiunea lui.
  4. Ofera stimulente suplimentare pentru a castiga mai multa permisiune din partea consumatorului.
  5. In timp, foloseste permisiunea pentru a modifica atitudinea consumatorului in beneficiul amandurora.

Permisiunea vazuta ca pe o investitie

Lucrurile bune nu sunt gratuite iar in cazul permisiunii acest enunt este de doua ori mai adevarat. Tot ce faci sa obtii o permisiune ferma si profunda din partea clientilor tinta este o adevarata investitie.

Marketingul bazat pe permisiune isi croieste victorios drum prin aglomeratia actuala si permite marketerului sa se adreseze potentialilor clienti in calitate de prieten, nu de strain. Aceasta comunicare individuala, anticipata, frecventa si relevanta are un impact infinit mai mare decat un mesaj intamplator difuzat la intamplare, intr-un moment ales la intamplare.

Spre deorsebire de marketingul bazat pe intrerupere, cel cu pemisiune este un proces masurabil. El se dezvolta in timp si pentru orice companie care il utilizeaza devine un activ tot mai important. Cu cat aloci mai multe resurse campaniilor de marketing bazat pe permisiune cu atat ele vor functiona mai bine in decursul timpului. Aceste procese stabile si eficiente reprezinta cheia succesului in lupta cu confuzia din zilele noastre.

Sursa: Marketingul bazat pe permisiune - Seth Godin, www.permission.com