Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Zece motive pentru care indragim email marketingul

Zece motive pentru care indragim email marketingul
Bogdan Tinteanu
29 June 2010

1. Email marketingul are un cost scazut

Campaniile de email marketing pot avea un cost scazut de implementare in comparatie cu alte instrumente de marketing traditionale. In fapt, dupa cum arata si studiile, companiile care au crescut activitatea de email marketing au avut ca scop micsorarea cheltuielilor de marketing si eficientizarea activitatii*.

  • *„2010 Postal & Email Marketing Report: New Trends and Results”, The Direct Marketing Association, Februarie 2010

In timp ce costurile de realizare ale emailului (conceptie grafica, codare, testare pentru diferite interfete) sunt similare cu cele ale direct marketingului sau telemarketingului, costul de livrare este extrem de scazut. Decat sa pregatesti mii de pliante, brosuri, scrisori sau sa iti pierzi timpul cu faxuri sau telefoane, creeaza un email relevant pe care apoi il trimiti intregii
liste de emailuri.

2. Email marketingul creeaza relatii personale

Emailul este calea cea mai simpla prin care poti construi relatii personale cu clientii tai. Desi nu este la fel de personal – sau enervant! – ca un apel telefonic, emailul iti ofera posibilitatea de a te apropia de destinatarul tau, lucru care nu este mereu la fel de usor ca in abordarea clasica a marketingului direct.

Pentru a construi o relatie personala de succes, trebuie sa privesti comunicarea ta ca pe o constructie la care adaugi mereu caramizi. Creeaza fiecare nou email analizand reactia la precedentul si aseaza toate indiciile cap la cap pentru a iti asigura succesul. Creeaza emailuri personale, din suflet, incepi printr-un salut calduros si abia apoi prezinta-te. Include poze, da viata si personalitate emailului. O vorba veche spune ca „oamenii fac afaceri cu oameni pe care ii cunosc si in care au incredere”. Este foarte adevarata, deoarece printr-o apropiere personala de clientii tai nu faci decat sa iti asiguri succesul.

3. Emailul este o tehnica de marketing de tip push

Daca ai un produs nou sau un eveniment important si vrei sa iti anunti clienti cu privire la el, nu este nevoie sa mai astepti ca acestia sa-ti viziteze siteul sau sa-ti vada vreo reclama stradala. Emailul iti da posibilitatea sa impingi (push) catre acestia mesajul, iar daca totul este facut corect, dupa scurt timp acestia te vor vizita si in cele din urma vor face achizitii. Evoluata in timp si dupa construirea acelei relatii personale comunicarea poate trece la stadiul de atractie (pull), tehnica prin care destinatarul este el insusi atras de o comunicare cu tine si asteapta cu nerabdare fiecare mesaj.

4. Email marketingul produce rezultate rapide

Livrarea emailului este aproape instantanee si nu este nevoie sa astepti prea mult pentru a primi rezultatele. Poti avea un raspuns pozitiv in doar cateva ore.

Raspunsul la emailurile expediate poate fi atat de rapid incat expeditorii au posibilitatea sa testeze diferite tipuri de emailuri alegandu-l in timp util pe cel mai creativ dintre ele pentru a il trimite la restul listei.

5. Emailul este usor de realizat

In raport cu costul efectiv, campaniile de email marketing sunt foarte usor de realizat. Spre deoebire de campaniile traditionale de marketing direct a caror pregatire poate dura si o luna, campania de email marketing poate fi pregatita si livrata intr-o singura zi.

O sa te bucuri de timpul scutit si in acelasi timp vei simti o scadere substantiala a costurilor pentru productie si livrare. Daca acum trebuie sa astepti si in jur de o saptamana pentru a vedea rezultatele unei campanii de marketing direct prin posta de exemplu, nu vei avea nevoie de mai mult de doua zile pentru a primi feedbackul unei campanii de emailuri.

Companiile mici pot derula campanii de email marketing mult mai repede ocupandu-se personal de expediere (send) printr-o platforma specializata de email marketing, aceasta facandu-se imediat, cu conditia respectarii procedurilor corecte.

6. Emailul inglobeaza linkuri

Linkurile te ajuta sa iti ghidezi destinatarul catre o actiune premeditata si iti ofera posibilitatea de a da functionalitate emailului. Vrei ca destinatarul sa cumpere noul produs? „Apasa aici pentru a comanda!”, vrei ca el sa se inregistreze in lista ta de email? „Apasa aici pentru inregistrare”. Este visul oricarui om de marketing: un singur pas pentru indemnarea la actiune (CTA - call to action).

7. Email marketingul ofera un feedback detaliat

Majoritatea campaniilor de marketing ofera rezultate in schimbul efortului depus. In general, marketerii sunt interesati de numarul comenzilor venite in urma campaniei, dar este foarte dificil sa afle cum exact s-a desfasurat campania. Daca destinatarul a facut o comanda nu te mai intereseaza prin ce componenta a campaniei de marketing a facut-o. Dar daca nu s-a inregistrat nici o comanda iti asumi o campanie ratata, nestiind exact motivul si fara a putea aduce imbunatatiri pe viitor.

Email marketingul iti ofera un feedback detaliat si o multime de alte unelte inteligente de marketing. Emailul raporteaza cate mesaje au fost livrate si cate nu, aceasta se cheama rata de livrare (deliverability rate). Poti afla deasemenea cate persoane au deschis mesajul si cate l-au citit prin intermediul ratei de deschidere a emailurilor (open rate). Ti se ofera o harta completa a accesarii linkurilor din email cu ajutorul ratei de accesare a linkurilor
(click through rate). Toate aceste informatii sunt furnizate chiar daca destinatarul nu a inregistrat nici o comanda si te pot ajuta la identificarea punctelor slabe din campania ta de emailuri.

8. Email marketingul iti ofera segmentarea pietei la preturi accesibile

Folosind email marketingul este usor sa creezi segmente de clienti in lista ta de emailuri pentru care apoi sa personalizezi mesajul.

De exemplu sa spunem ca detii un magazin online de articole pentru bricolaj. Cand se inscriu pe pagina ta Web, clientii sunt intrebati sexul si varsta. Cand pregatesti o oferta pentru un ciocan rotopercutor, mesajul va fi transmis barbatilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 60 de ani. Cand oferta este pentru perdele si draperii, mesajul va fi transmis femeilor cu varsta cuprinsa intre 20 si 70 de ani.

Mergand mai departe daca sesisezi prin harta accesarilor ca mare parte din destinatari sunt interesati si de noul mobilier de gradina in urmatorul email vei trimite o oferta si pentru mobilierul de gradina.

9. Emailul functioneaza bine si in combinatie cu alte tehnici de marketing

Daca folosesti si alte tehnici de marketing, vei descoperi rezultate pozitive si din combinarea emailului cu intrumentele traditionale de marketing. Printre aceste combinatii se pot numara:

  • alerteaza destinatarii printr-un email sa se pregateasca pentru primirea unui catalog prin posta
  • dupa expedierea unui catalog prin posta trimite un email cu catalogul si in format electronic
  • sincronizeaza campania radio/TV cu o campanie de emailuri
  • sincronizeaza campania din ziarul local cu un email trimis catre aceeasi regiune

10. Emailul poate fi si o unealta de marketing viral

Imagineaza-ti o persoana atat de puternica incat poate starni o reactie in lant printr-o soapta. Emailul din casuta de primite (inbox) nu starneste nimic interesant, dar in momentul cand se apasa butonul trimite mai departe (forward) lucrurile se schimba radical.

Punctul cheie al marketingului viral sta la baza recomandarilor pe cale orala. Emailul este o modalitate grozava de a te recomanda. Tot ce trebuie este ca unul dintre destinatarii tai sa recomande produsul tau unei alte persoane, si in felul acesta mesajul merge mai departe, te faci cunoscut. Aceasta nu necesita prea mult efort pentru destinatarii tai, nu trebuie sa platesti nimic pentru emailurile trimise mai departe (forward), si mult mai multi oameni vor auzi despre produsul tau. Este intradevar un lucru interesant!