Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Email marketingul si afacerea ta

Email marketingul si afacerea ta
Bogdan Tinteanu
25 August 2010

Putem folosi strategii diferite pentru a ne promova on-line. De fapt, marketingul on-line, a conturat mai multe moduri inovative prin care putem sa ne vindem produsele si serviciile. Emailul este una dintre cele mai utilizate metode in scopul de a comunica catre clienti produsele si serviciile noastre. Metodele, care sunt folosite pentru a realiza acesta comunicare, sunt numite metode de email marketing. Deoarece emailul a devenit una dintre caile cel mai frecvent utilizate de comunicare atat pentru uz personal cat si pentru afaceri, era aproape logic ca aceasta sa devina, in timp, un important canal de marketing.

Acesta este modul in care email marketingul a luat fiinta. Exista mai multe definitii pentru email marketing, dar cea mai simpla o explica ca pe o metoda prin care informatii despre produse sau servicii sunt prezentate prin email la un grup mare de clienti. Acest grup de clienti pot fi obtinuti prin tehnica «opt-in» (inscriere voluntara) sau prin metode de marketing direct.

Exista voci care afirma ca trimiterea in masa a emailurilor nu este nimic mai mult decat spam. Da, daca nu stii cum sa o faci si daca nu vezi permisiunea ca pe un activ real. Spam-ul are doua definitii, prima este aceea ca acesta este, in principiu un mesaj nesolicitat. Si o a doua definitie este un termen general folosit pentru orice email nedorit. In acest sens, spam-ul este, un obicei neproductiv si chiar lipsit de etica. In ziua de azi multe companii abuzeaza de utilizarea de emailurilor pentru a promova afacerea lor. Aceste emailuri sunt adesea percepute ca spam din cauza neaplicarii principiilor permisiunii.

In timp ce email marketingul poate fi foarte eficace ne lovim totusi de un prag dificil de trecut atunci cand utilizam aceasta tehnica ca pe o forma de penetrare a pietei. Acesta tehnica poate fi, de asemenea, periculoasa pentru afacerea ta in situatia in care nu cunosti tehnicile corecte de abordare a acestui instrument. Exista o serie modalitati prin care poti evita aceste pericole. O modalitate este accea de creare a unei «liste op-in», prin care se vor trimite emailuri doar la acele persoane care se inscriu voluntar si sunt de acord sa accepte mesaje de posta electronica de la tine. Mesajele trebuie sa includa obligatoriu un text cu intructiuni de dezabonare. Aceste lucruri te pot ajuta la protejarea mesajelor tale pentru a nu fi categorisite drept spam. Multe alte sfaturi si trucuri le gasesti in capitolul eInstruire. Mult succes!