Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Cu ce te ajuta email marketingul in afacerea ta?

Cu ce te ajuta email marketingul in afacerea ta?
Bogdan Tinteanu
23 July 2010

Email marketingul a dovedit ca poate fi cu peste 70% mai avantajos ca pret in comparatie cu campaniile prin posta. Adevaratul castig vine de la achizitionarea de perspective pozitive, si nu de cele trei sau patru ore necesare pentru a crea un email. Am constatat ca trimiterea de emailuri pentru persoane care au cerut sa le primeasca este singurul si cel mai eficient mod de a cultiva tipul de mediu, necesar pentru a activa perspective pozitive in relatia cu clientii tai.

Email marketingul reprezinta un mediu perfect pentru a excela, acolo unde multi comercianti si concurenti ai tai abandoneaza. Email marketingul este inca una dintre cele mai eficiente metode de a construi perspective pozitive si de a atrage clienti noi. Este mult mai ieftin in comparatie cu costului expedierii prin posta si, in multe cazuri, poate avea un mai mare impact asupra vanzarilor imediate si o relatie mult mai stransa si de lunga durata decat publicitatea traditionala.

Cand este realizat corect, email marketingul poate fi extrem de puternic iar tehnicile acestuia extrem de eficiente. Este un mediu care permite atat cumparatorului cat si vanzatorului sa comunice liber, unul cu altul si sa contruiasca o relatie bazata pe incredere si valoare. Cu toate acestea, atunci cand este realizat incorect, email marketingul poate fi distructiv, poate eroda echitatea brandului, si poate transforma multumirea clientilor tai in discutii aprinse care se pot finaliza cu procese.

Odata ce ai inceput sa trimiti propriul email cu noutati (newsletter), nu trebuie omise doua reguli importante care vor creste probabilitatea de a atinge obiectivele de marketing, indiferent daca acestea sunt de a spori numarul comenzilor, de a accede catre o mai mare proportie de perspective pozitive, ori de a obtine o crestere a perceptiei de brand.

Doua reguli de baza!

Prima si cea mai importanta regula este de a trimite doar un continut relevant catre persoanele care si-au exprimat permisiunea. Ce inseamna asta? Ei bine, sa spunem ca reprezinti o companie de turism. Daca cineva s-a abonat la emailul tau referitor la statiunile de ski din Alpi, nu il muta la lista vacantelor in Africa timitand un articol despre safari in Mozambic. In cele mai multe cazuri, vei pierde foarte repede orice perspectiva pozitiva si vei reduce valoarea relatiei tale cu clientul respectiv.

De asemenea, daca persoana s-a abonat la emailul cu noutati (newsletter), ar fi bine sa-i trimiti lui/ei un email lunar care, din cand in cand sa contina informatii cu privire la alte teme, dar nu amesteca listele doar pentru a creste volumul de emailuri. Este important ca odata ce ai ajuns sa ai cateva zeci sau sute de persoane interesate de un anumit subiect, este necesar sa investesti (in functie de valoarea produsului sau de serviciul pe care il oferi) in calitatea continutului, dezvoltat pe acel subiect de interes specific.

Acest lucru poate fi usor de realizat in cadrul platformei de email marketing prin crearea unei liste cu persoanele interesate de subiect anume.

Cea de-a doua regula consta in consecventa trimiterii cu frecventa. In functie de tipul de afacere si de nivelul de interes al abonatilor, cel mai indicat volum pentru tine ar putea fi saptamanal, bilunar, sau lunar. Odata ce ai gasit frecventa adecvata pentru organizatia ta (si acest lucru ar putea varia de email la email), mentineti-o. Suntem inconjurati de companii ale caror strategii de email marketing pot fi definite ca fiind "ad-hoc." Ori de cate ori vanzarile incetinesc iti recomand sa ai un program (emailing schedule) pentru fiecare email cu noutati (newsletter) si sa te tii de el, fie ca este vorba in fiecare zi de Luni, la fiecare doua saptamani, sau pe data de zece a fiecarei luni.

La ce tip de rezultate te poti astepta de la trimiterea constanta a emailurilor cu noutati (email newsletter)?

Daca mentii trimiterea relevanta, emailurile de inalta calitate, bogate in continut, cu o baza consistenta pentru persoanele care le-au solicitat, vei creste perspectivele pozitive si vei beneficia de cele mai bune forme de marketing viral prin clienti apropiati ce transmit din gura in gura (word of mouth) mesajul tau.