Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Importanta landing-page-ului in campaniile de email marketing

Importanta landing-page-ului in campaniile de email marketing
Leonard Latescu
18 June 2010

Este foarte important ca site-ul tau sa transmita incredere si profesionalism, fiecarui utilizator care iti viziteaza pagina. Astfel trebuie facuta o monitorizare a comportamentul siteului dar si al utilizatorilor care il viziteaza. Acest lucru se realizeaza cu Web Analytics.

Clickstream – Furnizeaza informatii legate de comportamentul utilizatorilor ce au dat click pe linkurile din mesajul tau, paginile vizitate precum si sursa de unde au fost directionati catre tine.

Desi statisticile oferite de platforma pentru fiecare campanie de email sunt foarte detaliate, comportamentul utilizatorului in raport cu siteul tau este de un mare folos in evaluarea finala.

Astfel desi persoana a plasat o comanda sau a cerut o oferta direct din newsletter-ul, este bine de stiut daca a actionat direct sau in urma navigarii pe site-ul tau., adica a unei informari suplimentare. Aceasta analiza corelata cu statistica fiecarui newsletter expediat iti va oferi posibilitatea ca pe viitor sa imbunatatesti rata de conversie – utilizatori / click-uri in clienti.

Landing page

Majoritatea emailurilor promotionale contin un link de legatura catre o pagina web cheie, landing page, unde orice utilizator este indrumat de un element CTA (Call To Action).

Acest landing page poate la randul sau sa contina un CTA (Call to action), informatii suplimentare sau beneficii ale produsului pe care il promovezi pentru a convinge utilizatorul sa actioneze adica sa achizitioneze produsul / serviciul. Pentru o analiza utila a numarului de vizite exista doi indici:

  • Vizite landing page raportat la Rata de click-through (CTR)
  • Vizite landing page raportat la emailuri livrate
  • Exemplu:

    100 vizitatori unici pe landing-page 250 click-uri unice 1000 emailuri livrate

    100 / 250 = 0.4 – 40% - vizitatori care au dat click si au ajuns in landing-page 100 / 1000 = 0.1 – 10% - emailuri livrate si au ajuns in landing-page

    Alte pagini cheie

    In afara de landing page este posibil ca si alte pagini ale siteului tau sa produca vanzari ale serviciului / produsului. Ca atare introduce aceste linkuri in newsletter-ul tau pentru o mai buna conversia a click-urilor in vanzari. Deasemenea linkurile care nu atrag utilizatorii eliminale din email.

    Exemplu:

    50 vizitatori unici pe alte pagini cheie 250 click-uri unice 1000 emailuri livrate

    50 / 250 = 0.2 – 20% - vizitatori care au dat click si au ajuns in alte pagini cheie 50 / 1000 = 0.05 – 5% - emailuri livrate si au ajuns in alte pagini cheie

    Dupa cum rezulta din ecuatia de mai sus, ideal este ca procentul celor care au fost directionati din landing-page sa fie superior celor ce au navigat din alte pagini cheie. Deci cu cat informatia este mai relevanta pe landing page cu atat creste numarul achizitiilor.

    Vanzarile raportate la vizite

    Din statisticile colectate mai sus avem dupa cum urmeaza 150 vizitatori din landing page si alte pagini cheie. Acestia 60 vizitatori au devenit clienti adica au actionat in urma navigarii in landing page sau alte pagini cheie. Deci procentul este de 60 / 150 = 0.4 – 40% din vizitatori unici si 60 / 1000 = 0.06 – 6% din totalul emailurilor livrate au achizitionat serviciul / produsul.