Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

De ce este important sa analizezi campaniile de email marketing?

De ce este important sa analizezi campaniile de email marketing?
Bogdan Tinteanu
29 August 2010

In fiecare saptamana sau luna trimiti campanii de emailuri a caror continut crezi ca este de interes pentru abonatii tai. Chiar ai siguranta ca ceea ce trimiti prezinta o atractie reala pentru acestia? Nu poti fi sigur niciodata fara rapoartele oferite de EmaiWing care te ajuta sa determini cu exactitate ce mesaje au fost deschise, pe ce link-uri s-a dat click si in cele din urma ceea ce este cu adevarat interesant pentru abonatii tai.

Deschiderea emailului

Chiar daca rata de click (click-through) este cu siguranta foarte importanta in stabilirea gradului de interes acordat unui email, voi incepe totusi cu rata de deschidere, din simplul motiv ca daca un email nu este deschis, nimeni nu poate face click pe vreun link.

Cheie la rata de deschidere nu este neaparat numarul in sine, sau comparatia cu alte campanii, ci tendinta. Numarul de deschideri se duce in sus, ramane constant sau merge in scadere. Daca observi o tendinta de descrestere, arunca imediat o privire si la numarul dezabonarilor pentru fiecare campanie.

Dezabonarile

In cazul in care descoperi un numar mare de dezabonari trebuie sa iti pui cateva intrebari: trimit emailuri prea des sau poate continutul emailurilor mele pur si simplu nu este atractiv pentru abonatii mei? Daca pentru prima intrebare raspunsul este simplu, trimite campaniile mai rar, pentru continut poate trebuie sa regandesti linia subiect, textul, butoanele si textele de indemnare la actiune, beneficiile acordate sau chiar si designul. Este momentul sa incerci sa dai o valoare mai mare emailurilor tale. Poti incerca chiar si un sondaj in randul abonatilor prin care sa afli exact ce isi doresc sa gaseasca in fiecare email de la tine.

Linia subiect

In cazul in care doar rata de deschideri este problema, problema poate fi la linia subiect. De exemplu un proprietar de pizzerie ma intreba acum doua saptamani de ce are o rata de deshidere asa mica la ultima sa campanie. Se pare, ca a folosit ca line de subiect „Noutatile saptamanii la pizzeria X”, lucru pe care nu l-am considerat deloc convingator. Dupa discutia avuta saptamana trecuta a schimbat linia subiect cu „Comanda o pizza delicioasa si noi te racorim cu X”, lucru care i-a adus o rata de deschidere cu 40% mai mare si o rata multumitoare de click-uri pe promotia saptamanii in magazinul de comenzi online pentru delivery.

Click-uri egale cu actiuni

Esentiala in partea de rapoarte este rata de click, cu conditia de a include link-uri de indemnare la actiune in toate campaniile de emailuri. Rata de click ne indica exact ce a fost de interes pentru abonati si ne ajuta in segmentarile viitoare pentru o mai buna directionare a mesajelor. Daca newsletterul contine subiecte multiple, fiecare click poate deremina care sunt subiectele cele mai interesante pentru cititorii tai. De exemplu daca esti consultant de afaceri ai putea crede ca cititorii sunt interesanti de sfaturi despre conducere cand de fapt cele mai multe click-uri se fac pe articolele legate de resursele umane. Acestul lucru nu inseamna ca trebuie sa te opresti din scris despre leadership, ci doar sa favorizezi subiectele pe care cititorii fac click cel mai des. Mergand mai departe poti separa dupa rata de click abonatii in liste diferite. De exemplu o agentie de turism care ofera un newsletter general, cu pachete de safari, pachete de turism cultural si pachete de plaja ar puta segmenta impatimitii de adrenalina intr-o lista, iubitorii de muzee in alta lista si turistii dornici de ralaxare in alta lista. Rata de deschidere si rata de click poate creste substantial daca mesajele sunt trimise pe grupuri tinta cat mai bine definite.

Curatarea emailurilor respinse (bounce)

Asigura-te ca controlezi si rata de respingeri (bounce). Prea multe adrese de email inexistente inseamna ca lista ta este un pic cam veche, ca sa nu iau in calcul si alte scenarii. Listele trebuiesc curatate continuu, vezi ce abonati nu au deschis de mult mesajele tale, ce adrese sunt gresite etc. Ai grija sa tii liste numai cu abonati reali.