Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

CAN-SPAM Act – SUA

CAN-SPAM Act – SUA
Bogdan Tinteanu
16 June 2010

CAN-SPAM Act din 2003 (15 USC 7701, si urm., Legea Publica Nr. 108-187, S.877 a Congresului Statelor Unite), semnata de catre presedintele George W. Bush la 16 decembrie 2003, stabileste pentru Statele Unite "standarde nationale pentru trimiterea emailurilor comerciale” si este pusa in aplicare prin Comisia Federala de Comert (FTC). Acronimul CAN-SPAM provine de la: Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing. Aceasta este, de asemenea, un termen obisnuit pentru emailurile nesolicitate, spam.

Aplicabilitate

CAN-SPAM defineste un "mesaj de posta electronica comerciala", ca "orice mesaj de posta electronica al carui scop principal este de publicitate comerciala sau de promovarea unui produs comercial sau serviciu (inclusiv continutul unei pagini Web operata pentru un scop comercial)." Acesta scuteste toate „mesajele tranzactionale”. FTC a emis Norme Finale (16 CFR 316) pentru clarificarea sintagmei "scopul principal" pe 16 decembrie 2004.

Prin „mesaj comercial” intelegem o combinatie de cuvinte pentru linia de subiect si corpul emailului, prin a carui mesaj se transmit oferte comercile sau se vinde ceva. „Mesajul tranzactional” este cel care contine in linia de subiect sau in corpul emailului informatii de facturare, confirmari privind contul sau confirmari de primire.

Respectarea regulilor privind dezabonarea:

1. Un buton vizibil de dezabonare trebui sa existe obligatoriu in orice email;
2. Cererile de dezabonare (Opt out) sunt procesate in maxim 10 zile;
3. Listele cu dezabonati (Opt out), cunoscute ca si „liste de suprimare” vor fi pastrate pentru solutionarea eventualelor plangeri.

Respectarea regulilor privind continutul:

1. Liniile de subiect nu trebuie sa contina mesaje inselatoare in raport cu corpul emailului;
2. In email trebuie sa se regaseasca si o adresa fizica a expeditorului;
3. In cazul unui continut dedicat adultilor, este necesara o eticheta de atentionare in linia de subiect.

Respectarea regulilor privind expedierea:

1. Un email nu poate fi transmis decat de la o adresa explicita;
2. Nu se transmit emailuri colectate prin intermediul unor metode clandestine (e.g. scraping sau harvesting);
3. Un mesaj nu poate contine un antet fals. Retineti ca falsificarea datelor din antet este un delict federal ce intra sub atentia FBI si a Homeland Security (DHS).

Nu exista restrictii pentru emailurile trimise catre clientii existenti sau pentru persoanele care solicita informatii despre produsele sau serviciile tale, indiferent daca si-au dat sau nu aceste persoane permisiunea, deoarece aceste mesaje sunt clasificate ca "relatie" de catre CAN-SPAM.