Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Cum sa iti cresti listele cu adrese de email folosind permisiunea

Cum sa iti cresti listele cu adrese de email folosind permisiunea
Bogdan Tinteanu
12 September 2010

Doresti sa obtii rezultate notabile in eforturile tale de email marketing? Atunci ai nevoie de o lista solida cu adrese de email, adunate folosind principiile permisiunii. Acest articol iti dezvaluie tehnicile elementare in constructia cu permisiune a listelor, precum si idei creative de colectare.

Bazele colectarii adreselor de email

Cand esti la inceput de drum in email marketing, este normal sa ai o lista mai mica. Este nevoie de un efort concertat pentru a obtine adrese de email cu permsiune si mai ales de rabdare. Exista companii care fac email marketing de ani de zile si inca nu profita de toate oportunitatile pe care le au sa isi creasca listele cu adrese de email. Aici vei gasi cateva tehnici simple pe care le poti utiliza pentru a construi o lista solida cu adrese de email, folosindu-te de principiile permisiunii:

  • Integreaza formularul de abonare la newsletter in toate sectiunile paginii tale Web. Pagina ta Web este pe primul loc in care cele mai multe persoane se uita atunci cand cauta informatii despre afacerea ta. Este important ca atunci cand viziteaza pagina ta Web, sa ii convingi sa iti lase si adresa de email. Nu rata sansa de a incepe construirea unei relatii cu acestia.
  • Solicita adresele de email ale clientilor din portofoliu. Fie ca este vorba de un telefon, un email personal sau chiar in persoana, nu uita sa iti anunti clientii despre newsletter-ul tau si sa ii intrebi daca poti sa ii adaugi la lista ta. Daca ai un punct fizic de vanzare, pune formulare de abonare si o urna intr-un loc vizibil sau daca iti permite bugetul incearca cu un touchscreen, oamenii sunt foarte atrasi de tehnologie. Nu uita sa enumeri la vedere beneficiile abonarii la newsletter! Daca afacerea ta este bazata pe Internet si singura metoda de comunicare cu clientii este emailul, trebuie sa le trimiti emailuri de “follow-up” dupa fiecare comanda si cu ocazia aceasta sa ii intrebi daca vor sa se aboneze la newsletter-ul tau. Daca ai angajati care interactioneaza cu clientii, instruieste-i sa solicite, de asemenea, adrese de email. Nu uita de targuri si expozitii. Cand te intalnesti cu oameni la diferite evenimente povesteste-le si despre newsltetter sau despre ofertele speciale de care pot beneficia doar abonandu-se la lista ta.
  • Despre cum sa colectezi adrese de email prin reteaua de social-media am dedicat un articol intreg saptamana trecuta pe care il gasesti aici.

Colectare avansata

Vrei sa treci la nivelul următor? Iata cateva idei creative pe care le poti pune in practica:

  • Ofera stimulente reale pentru abonarea la newsletter. Este uimitor cum o sansa de a castiga un premiu poate face o persoana sa se inscrie la un newsletter. Cadoul tau nu trebuie sa fie costisitor, acesta poate fi la fel de simplu ca un schimb de experienta sub forma de documentatie, film, podcast sau un ghid. Gandeste-te la o firma sau o organizatie, care este legata de afacerea ta, dar nu la un concurent. Aveti posibilitatea sa lucrati impreuna pentru a va promova. Exemple bune de parteneriat sunt un contabil si un dezvoltator de soft financiar, o firma de PR si o agentie de publicitate, sau un cinematograf si un restaurant din apropiere. Evidentiaza partenerul tau ca un scriitor oaspete al newsletter-ului si cere ca acestea sa faca acelasi lucru pentru tine.
  • Include un link catre formularul de abonare in tot continut online. Ai articole pe diferite pagini Web? Ai un blog? Aceastea reprezinta o alta mare oportunitate de a adauga noi adrese la lista ta.
  • Include un link catre formularul de abonare in partea de jos a semnaturii din emailul personal. Adauga si o linie care descrie beneficiile newsletter-ului sau indemnuri de genul "din newsletter-ul nostru lunar poti invata cum sa iti dezvolti afacerea" sau "cupoane timp de o saptamana cu reduceri exclusive."
  • Promoveaza newsletter-ul si in toate materialele tiparite (inclusiv carti de vizita). Fie ca este vorba de o brosura sau o carte postala, nu uita sa adaugi o linie care explica beneficiile abonarii la newsletter. Cartile de vizita sunt un loc minunat pentru un promo rapid.

Prin punerea in actiune a acestor tactici, vei vedea o crestere sigura a listelor tale. Mai multe contacte inseamna mai multe posibilitati de a aduce noi clienti si de a construi relatii pozitive cu acestia.