Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Dezvolta continutul newsletter-ului pentru fidelizarea clientilor

Dezvolta continutul newsletter-ului pentru fidelizarea clientilor
Bogdan Tinteanu
17 June 2010

In acest material ne vom concentra pe tehnicile folosite in continut cu scopul „seducerii” clientilor. Pentru a alege continutul perfect pentru fiecare situatie trebuie sa identifici indiciile, sa intelegi nevoile si sa determini resursele disponibile.

Educa si imbogateste cunostintele

Emailul cu noutati (newsletter) este o tehnica foarte buna in cazul in care vinzi produse sau servicii a caror ciclu de vanzare este lung sau doar vrei sa le amintesti clientilor de tine. Tot ce trebuie sa faci este folosirea emailului cu scopul de educare. Sa ne aruncam o privire pe acest exemplu:

  • Mihai N. este designer de interioare si antreprenor de constructii. Serviciile lui au un ciclu lung de vanzare. Campania de emailuri trimisa de Mihai are ca scop educarea clientilor cu privire la designul interior si atentionarea acestora cu privire la problemele ce pot aparea daca iau activitatile de amenajare pe cont propriu. A fost creat un plan de articole care sa acopere toate fazele unei amenajari de apartament, totul in 10 emailuri cu noutati (newsletter) care mai contineau si trimiteri catre pozele cu realizari din siteul lui Mihai. Aceste emailuri i-au adus lui Mihai o apropiere fata de client dovedindu-le acestora inca odata ca cel mai bine este sa lasi aceaste activitati in mana profesionistilor daca vrei sa economisesti bani si timp.

Contruieste reputatie

Emailurile cu noutati (newsletter) sunt concepute pentru a iti consolida reputatia, pentru a consolida credibilitatea si pentru a ii face pe clienti sa actioneze in avantajul tau. Construirea unei reputatii necesita efort, documentare, scrierea de articole, dar te pozitioneaza ca expert in domeniul tau. In construirea reputatiei focalizeza-te pe credibilitate, oferindu-le cititorilor acces la ideiile tale si apropiandu-i de tine.

Expune beneficiille si trasaturile deosebite ale produselor

Daca vinzi produse sau sevicii complexe, de avangarda, pe care clientii nu le pot descoperi sau intelege de unii singuri, clientii pot gasi foarte interesanta o campanie de emailuri cu noutati (newsletter) care sa le explice in detaliu toate beneficiile produsului sau serviciului.

Imparte din cunostintele tale (know-how)

Un email ia o turnura diferita atunci cand are caracter educational. Daca te bazezi pe diferite aspecte care sa conduca la ridicarea nivelului de cunostinta in domeniul respectiv, ai reusit sa atragi simpatia cititorului si sa iti consolidezi o pozitie de profesionist in ceea ce faci. Acest email te ajuta sa iti vinzi produsele sau serviciile in cel mai discret mod posibil.

Contruieste relatii personale

Am mai discutat despre cat de important este emailul in construirea de relatii personale. Adauga fotografia ta in email pentru a le da clientilor impresia ca te cunosc de o viata. Oamenii fac afaceri cu oameni cum am mai spus, iar faptul ca te prezinti ca interlocutor este un lucru foarte important pentru acestia.