In acest moment strategia ta este bine pusa la punct, avand o imagine de ansamblu referitor la:
- ce servicii / produse urmeaza sa promovezi,
- cui vei expedia campania;
- care sunt deciziile pe care doresti sa le ia destinatarii campaniei tale;
- ce fel de email (tipul) se va potrivi campaniei.
Raspunsul la toate aceste intrebari trebuie sa se reflecte in obiective masurabile dar, si mai mult decat atat, sa fie realiste. Aceste obiective trebuie prioritizate in functie de importanta lor pentru businessul tau.
Obiectivele principale ale campaniei
Orice actiune de marketing are trei scopuri bine definite: incasarile generate de campanie, profit per euro/leu cheltuit si profitul campaniei. Obiectivele acestea sunt rezultatele celor mai departe enumerate:
- reinoirea contractelor pentru clienti care se afla la finele celui anterior;
- recomandarea afacerii tale catre terte parti, datorita beneficiilor pe care le aduci sau profesionalismului de care ai dat dovada;
- transformarea prospectilor in clienti si implicit vanzarea unor noi servicii / produse;
- awereness-ul reprezinta promovarea ta si a brandului tau, unui procent cat mai mare dintre cei vizati;
- crearea unui continut suficient ca tematica prin articole sau alte materiale editoriale, care sa acopere toate problemele si tematicile relevante pentru destinatarul campaniei.
Obiective primare
Obiective care te vor ajuta sa le atingi pe cele principale si anume profitul si awereness-ul businessului tau. Aceste aspecte sunt strans legate de modul cum ai planificat strategia campaniei de email marketing. Orice etapa sarita sau tratata superficial va avea un impact semnificativ in campania ta.
- Rata de livrare – procentul (%) emailurilor ajunse la destinatar raportat la numarul de emailuri trimise per total. Aceasta rata este cu atat mai ridicata cu cat baza de date (emailuri, nume persoana, alte detalii suplimentare) a fost intocmita corespunzator. Diferenta reprezinta rata de respingere (Bounce rate) – emailuri care nu au ajuns la destinatie din cauza unor probleme de ordin hardware sau software.
- Rata de open-rate - procentul (%) emailurilor deschise de catre destinatar raportat la numarul emailurilor ajunse la destinatar, livrate in Inbox.
- Rata de click-trought - procentul (%) clickurilor facute in interiorul newsletter-ului pe diferite linkuri sau meniuri trimis raportat la numarul emailurilor ajunse la destinatar.
- Rata de profit per click – cat % din numarul clickurilor au generat vanzari.
- Rata de crestere a listei de emailuri – cat % din numarul emailuri s-au abonat la newsletter-ul tau sau care doresc in continuare sa primeasca acest email.
Statistica
Valabil numai pentru cei care au realizat in trecut o campanie de email marketing. Intreaga evolutie a campaniei tale se concretizeaza printr-o serie de cifre si statistici asa cum am stabilit mai sus. Inregistrarea si interpretarea lor este extrem de importanta. Avand experienta unei campanii de email marketing, plus cifre care redau exact rezultatele campaniilor anterioare, poti privi dintr-o cu totul alta persepectiva urmatoarea ta campanie.
In acest moment stii exact care au fost greselile facute si in urma unor analize ai observat care sunt elementele relevante pentru destinatari. Cu cat ai mai multe statistici si analize efectuate cu atat vei sti mai exact cum sa abordezi campanile tale de email marketing viitoare.
Urmareste-ne pe: