Blog

Profita de experienta noastra si de facilitatile excelente pe care ti le oferim.

Secretele livrabilitatii in campaniile de email marketing

Secretele livrabilitatii in campaniile de email marketing
Catalin Rizea
31 December 2011

Unul dintre cei mai importanti factori de succes in orice program de email marketing este reputatia, aflata intr-o relatie de foarte stransa dependenta cu relevanta.

In functie de aceasta "sabie a lui Damocles", mesajele critice pentru afacerea sau programul tau de comunicare ajung in inbox-ul abonatilor. La fel de bine, o reputatie slaba determina: clasificarea mesajelor ca si "junk", refuzul serverelor de a livra mesajele sau plasarea in liste negre a adresei tale IP (sau chiar a intregii clase).

Incearca sa-ti imaginezi ce efecte ar putea avea pentru magazinul tau online sa nu poti trimite in inbox-ul clientilor mesajele vitale de confirmare a comenzii, de creare a contului, de recuperare a parolei. Incearca sa estimezi volumul platilor aferente daunelor produse datacenter-ului de unde opereaza afacerea ta online, in cazul in care toata clasa de adrese IP va fi inclusa in blacklist din vina ta. Toate acestea se pot intampla in cazul unui program de email marketing insuficient de bine fundamentat.

Analizeaza in ce masura respecti "secretele" livrabilitatii si ale unei bune reputatii:

  • procesarea dezabonarilor se face in timp real
  • monitorizez constant rapoartele spam
  • dezabonez in timp real persoanele care au raportat spam fie direct, fie in platforme online gen Yahoo!Mail
  • procesez in timp real respingerile hard sau soft
  • analizez continuu indicatorii campaniilor expediate pentru a asigura relevanta comunicarii prin email marketing
  • ritmul de expediere este constant in timp
  • cunosc intervalele orare in care abonatii mei isi deschid mesajele
  • cunosc platformele de pe care abonatii mei isi citesc emailurile
  • volumul de mesaje variaza putin in timp intrucat lista de abonati creste organic
  • numarul de abonati activi este crescator in timp, adica numarul de noi abonati in unitatea de timp este mai mare decat numarul dezabonarilor in acelasi interval

Lista de mai sus nu este exhaustiva. Este bine ca anumite "secrete" sa ramana asa, pentru placerea de a le descoperi :). Daca bifezi cat mai multe, felicitari, esti in directia cea buna!